Комітет свободи слова звернувся до президента посприяти зберегти «Доброго ранку, Країно!» на «UA: Першому»

Члени Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова написали листа до президента України Володимира Зеленського з проханням розглянути звернення генерального директора ТОВ «Ера-Медіа» Віталія Дикого і посприяти у збереженні «Доброго ранку, країно!» в ефірі «UA: Першого» та робочих місць для журналістів.

Таке рішення комітет прийняв на засіданні, яке відбулося 2 липня 2020 року. Звернення опублікував на своїй фейсбук-сторінці народний депутат, секретар комітету Сергій Швець.

На сайті комітету станом на 09.00 7 липня є тільки аудіозапис засідання, на якому голова комітету Нестор Шуфрич порадив «Ері-Медіа» переписати звернення, яке він та його колеги могли б підтримати.

2 липня Комітет Верховної Ради України з питань свободи слова понад півтори години розглядав звернення генерального директора Товариства з обмеженою відповідальністю «Ера-Медіа» – Віталія Дикого щодо закриття Публічним акціонерним товариством «Національна суспільна телерадіокомпанія України» ранкового шоу «Доброго ранку, Країно!» на «UA:Першому».

На засіданні Комітету були присутні генеральний директор ТОВ «Ера-Медіа» Віталій Дикий, заступниця генерального директора, колишня ведуча «Доброго ранку, Країно!» Тетяна Терехова, голова правління НСТУ Зураб Аласанія і членкиня правління НСТУ Інна Гребенюк.

Віталій Дикий розповів членам Комітету, що начебто у НСТУ хочуть закрити програму «Доброго ранку, Країно!» через плівки народного депутата Андрія Деркача, де є записи телефонних розмов із голосами, схожими на голоси п’ятого президента Петра Порошенка і ексвіцепрезидента Сполучених Штатів Джозефа Байдена. На його думку, на рішення щодо припинення виходу ранкової програми на Суспільному вплинули члени наглядової радиякі мають відношення доДжорджа Сороса.  У першому варіанті звернення Віталія Дикого та колективу «Ера-Медіа» зазначено, що деякі члени наглядової ради НСТУ «прямо залежні від грантів та фінансової допомоги від осіб і організацій, чия репутація постраждала внаслідок публікації вже відомого всьому світу телефонного скандалу». Колектив «Ери-Медіа» назвав цих членів наглядової ради «соросятами».

Також Віталій Дикий на засіданні сказав, що рейтинги програми «Доброго ранку, Країно!» «достатньо високі».

За його словами, згідно з договором «Ера-медіа» отримувала за ранкову програму від НСТУ майже 200 тисяч гривень, по 20 тисяч на місяць, і ці кошти приходили з затримкою від 3 до 6 місяців.

Зураб Аласанія сказав, що у 2020 році змінилося законодавство про закупівлі, «планка стала 50 тис».

«Тиждень тому (у червні – Ред.) ми отримали листа від Віталія Дикого про збільшення в 20 разів», – зазначив голова правління НСТУ і додав, що тепер Суспільному довелося б платити «Ері» майже 6 млн грн.

Пан Аласанія сказав, що стало неможливим продовжувати вихід програми за таку суму без проведення тендерної процедури.

Нестор Шуфрич запитав Віталія Дикого, чи він готовий відмовитися від 200 тис. грн і залишитись в ефірі на Суспільному.

На що Зураб Аласанія запитав, в чому тоді інтерес виробляти програму, якщо «Ера-Медіа» не зароблятиме на цьому?

«Існування цієї програми не полягає у заробітку, ані в чому іншому, окрім впровадження політичного впливу. Це категорично суперечить інтересам Суспільного і редакційній політиці», – зазначив пан Аласанія, додавши, що члени наглядової ради  до припинення договору не мають відношення.

Він наголосив, що наглядова рада НСТУ ніколи не мала і не має ніякого відношення до оперативного управління телерадіокомпанією.

Інна Гребенюк додала: «Всі операційні питання вирішує правління НСТУ. Відповідно до статуту - це наша компетенція… Це господарські відносити. НСТУ замовляє цю програму. І це наше право і редакційна політика, чи ми хочемо поставити одну програму, чи іншу… Ми маємо плани на цей рік, хочемо поміняти сітку. Нам не можна нав’язувати чи зобов’язувати нас (транслювати ранкову програму виробництва «Ера-Медіа» – Ред.)».

Зураб Аласанія підкреслив, що у припиненні договору немає політичної причини.

Народний депутат Сергій Швець звернув увагу, що комітет не може підтримувати звернення до президента, в якому йдеться про «соросят» та інші необґрунтовані припущення.

Після закритого обговорення Нестор Шуфрич запропонував колективу «Ери-Медіа» переписати звернення «без політики» і зробити акцент на збереженні робочих місць в умовах наслідків пандемії і збереженні державних коштів телерадіокомпанією. Його пропозицію підтримали інші члени комітету та Віталій Дикий.

У новому зверненні від колективу ТОВ «Ера-Медіа» та генерального директора Віталія Дикого внесли рекомендації комітету.

Нагадаємо, з 11 липня 2020 року ранкова програма продакшену ТОВ «Ера-медіа» «Доброго ранку, країно!» припинить виходити на суспільному каналі «UA: Перший». Це пов’язано із закінченням договору між ТОВ «Ера-медіа» та Національною суспільною телерадіокомпанією України від 12 липня 2017 року, згідно з яким «Ера-Медіа» виробляла прямоефірну програму «Доброго ранку, країно!» із 6:30 до 9:30 із понеділка по неділю включно. 

Інна Гребенюк пояснила, що припинення виходу програми «Доброго ранку, країно!» виробництва «Ера-Медіа» в ефірі «UA: Першому» – це не питання порушення свободи слова, а питання юридичне і фінансове.

Додамо, що сайт «Детектор суспільного мовлення» неодноразово писав огляди програми «Доброго ранку, країно!», в яких фіксував матеріали з ознаками замовності. Наприклад, у вересні 2019 року Ольга Жук написала в статті, що у ранковій програмі екстрасенсів замінив центр «Пенсіон», який пропонує пенсіонерам погасити борги в обмін на нерухомість. У 2018 році вона написала, що маги, екстрасенси, нумерологи, езотерики та спеціалісти з очищення карми ходили в ефір ранкового шоу «Ера-Медіа» як на роботу.

Фото: сайт Комітету свободи слова

comments powered by Disqus