«Керівництво НСТУ з тиском на журналістів намагається закрити «Доброго ранку, Країно!» – Андрій Деркач

Facebook

На його думку, керівники Національної суспільної телерадіокомпанії України «незаконно та із тиском на журналістів намагається позбавити ефіру програму “Доброго ранку, країно”», яку для «UA: Першого» виробляє ТОВ «Ера-Медіа» та яка виходить в ефірі суспільного телеканалу з 20 листопада 2017 року  з 6:30 до 9:30 ранку з понеділка по неділю включно.

Про це Андрій Деркач сказав сайту «Суспільне. Детектор медіа» на прохання прокоментувати 5 судових спорів «Ери» щодо закриття програми «Доброго ранку, Країно!».

Подаємо повний текст коментаря пана Деркача без змін, на чому він наполягав:

«Як вам вже відомо, керівництво "Суспільного" незаконно та із тиском на журналістів намагається позбавити ефіру програму “Доброго ранку, країно”. Як реагувати на ці незаконні дії з боку “Суспільного”, вирішують юристи. Залишимо це питання на розгляд фахівців.

Разом із тим, мені, як представнику суспільства шкода, що Україна втратила можливість створити якісне суспільне мовлення. Імена сьогоднішніх топ-менеджерів «UA:Перший» - Цензура, Корупція та Непрофесіоналізм. Кому з них краще вдається знищувати канал, знає їх керівник. Варто запитати в нього:

• чому в каналу настільки низькі рейтинги, що їх іноді плутають зі статистичною похибкою?

• Чому престижна міжнародна аудиторська компанія «Ернст і Янг», перевіривши стан справ на телеканалі, цитую вашу ж новину: «відмовилась висловити думку щодо фінансової звітності НСТУ»?

• Що в роботі Аласанії так здивувало перевіряючих, що їм навіть соромно було озвучувати вердикт?

• Чому сьогодні в судах шукають правди десятки звільнених працівників «Суспільного», яких просто викинули на вулицю?

Таких питань, до керівників каналу, який сьогодні споживає кошти українців та іноземних грантодавців – безліч. І, хоч від освоєння іноземної валюти, менеджери Суспільного таки стали валютними, «Суспільне» не стало суспільним. А могло б».

Незалежні юристи наголосили, що користуючись колізіями законодавства, залучаючи фізичних осіб до справи для зміни підсудності, змінюючи деталі позову аби обійти заборону розпочинати судові спори кількаразово в різних судах між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав, ТОВ «Ера-Медіа» робить усе можливе, аби залишатись в ефірі телеканалу «UA: Перший», попри бажання НСТУ.

Нагадаємо, за даними юристів НСТУ, за літо 2018 року ТОВ «Ера-Медіа» розпочало 5 судових спорів (2 у місцевих районних судах м. Києва, Святошинському та Деснянському, та 3 у Господарському суді), аби змусити НСТУ продовжувати трансляцію телепрограми «Доброго ранку, Країно!».

З 2001 року ТРК «Ера» мовила на ефірній ліцензії «UA: Першого» в мережі УТ-1 щоденно з 6:00 до 9:00 та з 23:00 до 1:20, що складало 5,3 години. 18,7 годин належало «UA: Першому». Тоді телеканал «Ера»  узяв на себе зобов'язання відмовитися від ліцензії у випадку створення суспільного мовлення. У 2011 році Перший національний отримав ліцензію на супутникове мовлення, яка була підлаштована під аналогове мовлення в частині обсягу мовлення. Тож «Ера» отримала у вигляді подарунку 5,3 години супутникового мовлення на добу за державні кошти. Комерційна ТРК продовжувала мовити ці 5,3 години на добу до 14 квітня 2017 року. 

12 липня 2017 року комерційна телерадіокомпанія «Ера» відмовиться від ліцензії на аналогове мовлення у мережі УТ-1 на користь телеканалу «UA:Перший». Між каналами дійшли згоди, що ТРК «Ера» з 1 серпня залишає ефір у мережі УТ-1. Між ПАТ «НСТУ» та ТОВ «Ера-Медіа» було укладено договір про створення на замовлення програми «Доброго ранку, Країно!», яка виходила в ефірі «UA: Першого» з 20 листопада  2017 року із 6:30 по 9:30 .

ПАТ «НСТУ» листами від 05.06.2018 та від 07.06.2018 направило ТОВ «Ера-Медіа» повідомлення про припинення дії договору через ряд порушень стандартів журналістики, які були виявленні під час моніторингу.

НСТУ повідомила, що з 10 липня 2018 року на «UA: Першому» закривається ранкова програма «Доброго ранку, Країно!», яку згідно з догором для Суспільного виробляло ТОВ «Ера-Медіа». Ведучі заявили, що програму закривають через те, що гостею ефіру стала Юлія Тимошенко.

ТОВ «Ера-Медіа» подало дві позовні заяви проти закриття програми: одну – в Господарський суд, іншу – в Святошинський, «скористалось відомою схемою, а саме залучило фізичну особу (Скачко Злату Георгіївну) як другого відповідача». 27 червня 2018 року Святошинський районний суд міста Києва прийняв ухвалу, яка забороняє НСТУ закрити програму «Доброго ранку, країно!». 11 липня 2018 року програма «Доброго ранку, Країно» продовжила виходити в ефірі «UA: Першого» через ухвалу суду.

Більш детально про те, що відбувається між компаніями, читайте у статті «Змія вкусила корову. Що сталося між «Ерою» і Суспільним»

Зранку 12 липня ВО «Свобода» організувала акцію протесту тривалістю 30 хвилин під телецентром «Олівець», де розташований телеканал «UA: Перши», проти закриття програми «Доброго ранку, країно!». Того ж дня Святошинський районний суд міста Києва скасував свою ухвалу про «заборону НСТУ дій щодо припинення трансляції програми «Ера-Медіа», яку видав 27 червня 2018 року. НСТУ змушені транслювати програму «Доброго ранку, країно!» до прийняття остаточного рішення Апеляційним судом міста Київ.

comments powered by Disqus