Господарський суд Києва відмовив «Ері» щодо примусової трансляції «Доброго ранку, Країно!»

Господарський суд Києва відмовив «Ері» щодо примусової трансляції «Доброго ранку, Країно!»

16:37,
29 Серпня 2018
3158

Господарський суд Києва відмовив «Ері» щодо примусової трансляції «Доброго ранку, Країно!»

16:37,
29 Серпня 2018
3158
Господарський суд Києва відмовив «Ері» щодо примусової трансляції «Доброго ранку, Країно!»
Господарський суд Києва відмовив «Ері» щодо примусової трансляції «Доброго ранку, Країно!»
Сьогодні, 29 серпня, Господарський суд міста Києва виніс ухвалу про відмову у забезпеченні позову ТОВ «Ера-Медіа» до Національної суспільної телерадіокомпанії України шляхом примусової трансляції телепрограми «Доброго ранку, Країно!» на телеканалі «UA: Перший».

Представники «Ери» на суд не з’явилися. Наступне засідання суд призначив на 29 вересня. Про це йдеться на сайті «UA: Суспільне мовлення».

«Господарський суд міста Києва сьогодні розглянув заяву про забезпечення позову та відмовив ТОВ "Ера-Медіа" у забезпеченні позову шляхом примусової трансляції програми "Доброго ранку, Країно!". Наступне засідання суд призначив на 29 вересня, вказавши на обов’язкову явку позивача ТОВ "Ера-Медіа" та необхідність надання ними доказів щодо необхідності продовження договору», – повідомили у НСТУ.

Провадження в цій справі відкрито ухвалою від 27 червня 2018 року, у ній суд зазначив, що наданих ТОВ «Ера-Медіа» пояснень і доказів не достатньо для розгляду заяви про забезпечення позову.

Господарський суд Києва зобов’язав «Еру» надати пояснення стосовно підстав для визнання договору з ПАТ «НСТУ» подовженим. 10 серпня 2018 року проходило судове засідання, однак «Ера» не надала відповідних пояснень і її представник не з’явився на засідання.  «Натомість направили клопотання про відкладення судового розгляду у зв’язку з перебуванням керівника ТОВ у відпустці», – зазначають у НСТУ.

Незважаючи на те, що Господарський суд виніс ухвалу про відмову у забезпеченні позову ТОВ «Ера-Медіа», телепрограма «Доброго ранку, Країно!» продовжить виходити в ефірі «UA: Першого». Це пов’язано з тим, що за літо ТОВ «Ера-Медіа» «Ера» розпочало 5 судових спорів, щоб примусити НСТУ не закривати телепрограму «Доброго ранку, Країно!». Один із спорів розглядався 27 червня 2018 року у Святошинському суді  (цивільна справа № 759/9706/18 за позовом ТОВ «Ера-Медіа» до Скачко Злати Георгіївни та ПАТ «НСТУ» про зобов’язання виконувати договір та визнання Договору продовженим).  Тоді «Ера» отримала ухвалу про забезпечення позову, що забороняє НСТУ припинити трансляцію програми «Доброго ранку, Країно!».

НСТУ оскаржила цю ухвалу, і вже 12 липня 2018 року Святошинський районний суд міста Києва її скасував.

ТОВ «Ера-Медіа» подала апеляцію. Наразі Апеляційний суд не призначив дати засідання. Тож НСТУ зобов’язана транслювати «Доброго ранку, Країно!» до рішення Апеляційного суду.

Як писав сайт «Суспільне. Детектор медіа», за даними юристів НСТУ, за літо 2018 року ТОВ «Ера-Медіа» розпочало 5 судових спорів (2 у місцевих районних судах м. Києва, Святошинському та Деснянському, та 3 у Господарському суді), аби змусити НСТУ продовжувати трансляцію телепрограми «Доброго ранку, Країно!».

Власник ТОВ «Ера-Медіа», народний депутат України, керівник депутатської групи «Воля народу», колишній регіонал Андрій Деркач вважає, що керівники Національної суспільної телерадіокомпанії України «незаконно та із тиском на журналістів намагається позбавити ефіру програму “Доброго ранку, країно”».

Незалежні юристи наголосили, що користуючись колізіями законодавства, залучаючи фізичних осіб до справи для зміни підсудності, змінюючи деталі позову аби обійти заборону розпочинати судові спори кількаразово в різних судах між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав, ТОВ «Ера-Медіа» робить усе можливе, аби залишатись в ефірі телеканалу «UA: Перший», попри бажання НСТУ.

Нагадаємо, що конфлікт між компанія триває не перший рік. З 2001 року ТРК «Ера» мовила на ефірній ліцензії «UA: Першого» в мережі УТ-1 щоденно з 6:00 до 9:00 та з 23:00 до 1:20, що складало 5,3 години. 18,7 годин належало «UA: Першому». Тоді телеканал «Ера»  узяв на себе зобов'язання відмовитися від ліцензії у випадку створення суспільного мовлення. У 2011 році Перший національний отримав ліцензію на супутникове мовлення, яка була підлаштована під аналогове мовлення в частині обсягу мовлення. Тож «Ера» отримала у вигляді подарунку 5,3 години супутникового мовлення на добу за державні кошти. Комерційна ТРК продовжувала мовити ці 5,3 години на добу до 14 квітня 2017 року. 

12 липня 2017 року комерційна телерадіокомпанія «Ера» відмовиться від ліцензії на аналогове мовлення у мережі УТ-1 на користь телеканалу «UA:Перший». Між каналами дійшли згоди, що ТРК «Ера» з 1 серпня залишає ефір у мережі УТ-1. Між ПАТ «НСТУ» та ТОВ «Ера-Медіа» було укладено договір про створення на замовлення програми «Доброго ранку, Країно!», яка виходила в ефірі «UA: Першого» з 20 листопада  2017 року із 6:30 по 9:30 .

ПАТ «НСТУ» листами від 05.06.2018 та від 07.06.2018 направило ТОВ «Ера-Медіа» повідомлення про припинення дії договору через ряд порушень стандартів журналістики, які були виявленні під час моніторингу.

НСТУ повідомила, що з 10 липня 2018 року на «UA: Першому» закривається ранкова програма «Доброго ранку, Країно!», яку згідно з догором для Суспільного виробляло ТОВ «Ера-Медіа». Ведучі заявили, що програму закривають через те, що гостею ефіру стала Юлія Тимошенко.

ТОВ «Ера-Медіа» подало дві позовні заяви проти закриття програми: одну – в Господарський суд, іншу – в Святошинський, «скористалось відомою схемою, а саме залучило фізичну особу (Скачко Злату Георгіївну) як другого відповідача». 27 червня 2018 року Святошинський районний суд міста Києва прийняв ухвалу, яка забороняє НСТУ закрити програму «Доброго ранку, країно!». 11 липня 2018 року програма «Доброго ранку, Країно» продовжила виходити в ефірі «UA: Першого» через ухвалу суду.

Більш детально про те, що відбувається між компаніями, читайте у статті «Змія вкусила корову. Що сталося між «Ерою» і Суспільним»

Зранку 12 липня ВО «Свобода» організувала акцію протесту тривалістю 30 хвилин під телецентром «Олівець», де розташований телеканал «UA: Перши», проти закриття програми «Доброго ранку, країно!». Того ж дня Святошинський районний суд міста Києва скасував свою ухвалу про «заборону НСТУ дій щодо припинення трансляції програми «Ера-Медіа», яку видав 27 червня 2018 року. НСТУ змушені транслювати програму «Доброго ранку, країно!» до прийняття остаточного рішення Апеляційним судом міста Київ.

скріншот із Facebook
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Коментарі
Код:
Ім'я:
Текст:
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду