«UA:Перший» виділив уряду, «Нацкорпусу» та Порошенку найбільшу частку новин прайм-тайму серед політичних гравців – звіт

Про це йдеться у другому проміжному звіті за результатами незалежного моніторингу висвітлення в медіа президентської кампанії в Україні. Період медіамоніторингу 04 лютого – 17 березня 2019 року.  Системний моніторинг висвітлення в медіа президентської передвиборчої кампанії в Україні провела коаліція громадських організацій, в яку входять Комісія з журналістської етики, «Платформа прав людини», Український інститут медіа та комунікації та StopFake. Дана активність впроваджується за підтримки двох проектів Ради Європи: «Підтримка прозорості, інклюзивності та чесності виборчої практики в Україні» та «Зміцнення свободи слова, доступу до інформації та посилення системи Суспільного мовлення в Україні», що імплементуються у рамках Плану дій Ради Європи для України на 2018-2021 роки.

Дані медіамоніторингу збиралися 15 незалежними спеціалістами, які працювали повний робочий день мінімум 5 днів на тиждень.

Презентація «Результатів другої частини незалежного моніторингу. Висвітлення в медіа президентських перегонів в Україні» відбулася 28 березня в «Укрінформі». 

«Щодо загального висвітлення політичних гравців, телеканал "UA: Перший" виділив найбільшу частку новин прайм-тайму уряду (21%), партії "Національний корпус" (13%), Президенту Петру Порошенку (11%), місцевим органам влади (7%) та Блоку Петра Порошенка (6%). Висвітлення цих політичних гравців було переважно нейтральним, а два суб’єкти моніторингу – місцеві органи влади та Блок Петра Порошенка – отримали негативне висвітлення», – йдеться у моніторингу.

Спеціалісти у звіті наводять приклади:  у тиждень з 11 до 17 лютого не було жодного сюжету про президентські вибори в Україні (однак 16 лютого був сюжет про відміну виборів у Нігерії).

Починаючи з 25 лютого, почали з’являтися окремі сюжети про вибори: наприклад, про зняття з перегонів Андрія Садового і Дмитра Гнапа (1.03.2019, №1- 2, 2.03.2019, №5), про звинувачення Юлії Тимошенко у підкупі виборців (1.03.2019, №3), про зняття кандидатів Євгенія Мураєва і Дмитра Добродомова з виборів (07.03, №2), про об’єднання Андрія Садового і Анатолія Гриценка (07.03, №3), про підкуп кандидата Юрія Тимошенка (07.03, №1).

У моніторингу зробили висновки, що таке висвітлення не дає змогу глядачу мати повну картину того, що ж відбувається в Україні під час виборчої кампанії.

Також у моніторингу зафіксували, що серед тем найбільшу увагу було приділено міжнародним подіям, правосуддю, культурі, інцидентам та нещасним випадкам.

«Позитивним є те, що порівняно з першим періодом моніторингу більше уваги було приділено соціальним питанням (5,2% порівняно з 1,9% у попередньому періоді), громадянському суспільству (5,9% порівняно з 2,3% у попередньому періоді). Упродовж другого періоду "UA: Перший" приділив найбільшу увагу таким темам: Революція Гідності у 2014 році, вибори в Україні (висвітлення стосувалось лише процедурних питань реєстрації кандидатів та діяльності Центральної виборчої комісії), розслідування вбивства Катерини Гандзюк та розслідування щодо Укроборонпрому»,  – йдеться у звіті.

Нагадаємо, упродовж 4 лютого – 17 березня 2019 року загальнонаціональний канал Суспільного мовника «UA: Перший» не забезпечив висвітлення виборчої кампанії. Фактично канал відвів лише 33 хвилини на висвітлення кандидатів у основній програмі новин.

Нагадаємо,  голова ГО «Детектор медіа» Наталія Лигачова під час презентації звіту «Основні медійні тренди передвиборної кампанії-2019 в березні» сказала, що новини на «UA: Першому» майже не висвітлювали передвиборної кампанії.

comments powered by Disqus