osvita.mediasapiens.ua

Суд визнав, що НСТУ має сплатити Euronews 10, 6 млн євро боргу

Справу розглядала колегія суддів у складі: В. Селіваненко, В. Корсак, В. Палій. Від Національної суспільної телерадіокомпанії України на суді були присутніми директор юридичного департаменту Максим Дорофеєв та член правління НСТУ, відповідальна за юридичний напрямок діяльності ПАТ "НСТУ", Інна Гребенюк.

«Суд відмовив у касаційній скарзі НСТУ, тобто визнав, що ми маємо сплатити ці 10 мільйонів євро компанії Euronews. Ми абсолютно незгодні з таким рішенням. Касаційним судом не було враховано ряд порушень процесуального законодавства, які є підставою для скасування рішень судів нижчих ланок. Також суд проігнорував суттєві порушення матеріального права, допущенні апеляційним судом та судом першої інстанції, – прокоментувала рішення суду Інна Гребенюк, член правління НСТУ. – Такі рішення не лише несправедливі по суті справи, а й перешкоджають створенню суспільного мовника. Дуже прикро, що Суспільне на етапі свого створення та реформ, змушене розбиратись із проблемами, які залишились у спадок від НТКУ, та які роками не вирішувалися державою».

Нагадаємо, що 12 травня 2015 року Euronews подало до Господарського суду міста Києва позов про стягнення з НТКУ 10 млн 591 тис. 224 євро, що еквівалентно 251 млн 76 тис. 179 грн, простроченого ліцензійного платежу за ліцензійним договором від 21 жовтня 2010 року.

14 липня 2015 року НТКУ подала зустрічний позов, у якому просила суд визнати ліцензійний договір недійсним.

18 листопада 2015 року Господарський суд міста Києва задовольнив позов Euronews і відмовив у задоволенні зустрічного позову НТКУ.

19 травня 2016 року Київський апеляційний господарський суд підтвердив це рішення. Хоча один із суддів (Віталій Пателієнко) виклав окрему думку: він вважає рішення Господарського суду міста Києва незаконним, тому що час його ухвалення вказаний у рішенні раніший, ніж час початку судового засідання, вказаний у протоколі.

19 липня 2016 року Вищий господарський суд України скасував рішення попередніх інстанцій і повернув справу на новий розгляд до суду першої інстанції.

17 жовтня 2016 року Господарський суд міста Києва за результатами нового розгляду справи знову задовольнив позов Euronews і відмовив у задоволенні зустрічного позову НТКУ.

Влітку 2016 року генеральний директор НТКУ Зураб Аласанія в коментарі Deutsche Welle припустив, що Кабінет Міністрів України та Euronews, можливо, розпочнуть переговори про реструктуризацію боргу в розмірі понад 10 млн євро, який європейський канал хоче стягнути з НТКУ. За словами пана Аласанії, контракт між НТКУ та Euronews було укладено на шість років, що є порушенням законодавства, адже державні установи не мають права укладати угоди більше, ніж на рік.

Функціонування української редакції Euronews щороку обходилося НТКУ приблизно у 5,5 мільйона євро. Зураб Аласанія прийшов на свою посаду у 2014 році, коли НТКУ вже заборгувала Euronews за ліцензійною угодою приблизно 11 мільйонів євро. У 2015 році пан Аласанія вирішив не продовжувати контракт з Euronews.

З 2015 року ліцензією на українську версію міжнародного телеканалу Euronews володіє медіагрупа Inter Media Group Дмитра Фірташа і Сергія Льовочкіна. Українська ліцензія оформлена на ТОВ «Видавництво “Чистий прибуток”». Влітку 2016 року стало відомо, що 2016 року канал Euronews може припинити мовлення українською через рішення Inter Media Group.

Восени 2016 року стало відомо про майбутнє закриття української служби Euronews і звільнення 17 журналістів. 9 грудня 2016 року журналісти Euronews висловили недовіру керівництву та прийняли заяву про те, шо цей ЗМІ більше не може розглядатися як незалежний та збалансований. 15 грудня на Euronews відбувся 24-годинний страйк, одним із головних закликів якого було збереження української редакції. 11 січня 2017 року українські громадські діячі та журналісти петицією закликали українську владу зберегти українську редакцію.

Директор української редакції Euronews Фідель Павленко в інтерв’ю «Детектору медіа» повідомив, що українська редакція єдина з 13 мовних служб Euronews, яку повністю закривають.

У лютому 2017 року американська телекомпанія NBC News купила 25% акцій французької компанії Euronews.

19 квітня 2017 року НСТУ програла в апеляції справу за позовом французької корпорації Euronews SA про стягнення заборгованості. 

comments powered by Disqus