Інна Гребенюк: Припинення виходу «Доброго ранку, Країно!» на «UA: Першому» – це юридичне і фінансове питання

Про це Інна Гребенюк сказала сайту «Детектор суспільного мовлення».

Вона розповіла, що ПАТ «Національна суспільна телерадіокомпанія України» та ТОВ «Ера-Медіа» 12.07.2017 уклали договір №318-16/4, за яким «Ера-Медіа» виробляла програму «Доброго ранку, країно!», яка виходить у прямому ефірі на «UA: Першому» із 6:30 до 9:30 із понеділка по неділю включно. 

За словами Інни Гребенюк, у липні 2018 року сторони домовилися про можливість продовження співпраці терміном на один рік, в липні 2019 року сторони теж продовжили співпрацю і дію договору, але при цьому виключили умову договору про автоматичну пролонгацію договору. За умовами договору в редакції 2019 року договір припиняє свою дію 10 липня 2020 року. Відповідно, з 11 липня 2020 року у зв’язку із закінченням дії договору в ефірі телеканалу «UA: Перший» припиняється вихід ранкової програми «Доброго ранку, Країно!»

«Пролонгація дії договору не передбачена договором та і не можлива з декількох причин. Перше, ТОВ "Ера-медіа" в цьому році запропонувала збільшити вартість послуг більше, ніж в 20 разів. При цьому, кошти на закупівлю послуг із виробництва ранкової передачі  сторонніми виробниками у фінансовому плані компанії  на 2020 рік не передбачено, а з огляду на секвестр це неможливо і ціна є ринково не обґрунтованою. Крім того, беручи до уваги запропоновану вартість виробництва прямоефірної передачі, ПАТ "НСТУ" зобов’язано провести таку закупівлю відповідно до вимог бюджетного законодавства та ЗУ "Про публічні закупівлі" шляхом оголошення тендерної процедури – відкритих торгів, а ніяк не передбачає закупівлю послуг у певного учасника ринку.

З огляду на зазначене, припинення виходу в ефір програми "Доброго ранку, Країно!" з 11 липня 2020 року є юридичним наслідком припинення відповідного договору. Будь-яка подальша співпраця можлива в рамках тендерних процедур відповідно до діючого законодавства», – зазначила членкиня правління Суспільного.

Ведучий «Доброго ранку, Країно!» Юрій Кулініч в ефірі програми від 1 липня зачитав заяву колективу «Ери-Медіа», в якій йдеться начебто про наступ на свободу слова. Також він обговорив загрозу закриття медіа ресурсів із заступницею головного редактора інтернет-видання «Страна.ua» Світланою Крюковою.

«Головна причина закриття програми – вихід в ефір новини про скандал та факти міжнародної корупції, а також державної зради з боку п’ятого президента України Петра Порошенка», – зазначено у заяві.

«Ера-Медіа» поширила інформацію, начебто представники ПАТ «НСТУ» повідомили колективу, що «публікація розмов Порошенка та Байдена стала останньою краплею терпіння наглядової ради ПАТ "НСТУ"».

«Її представниками, як відомо, є особи, прямо залежні від грантів та фінансової допомоги від осіб і організацій, чия репутація постраждала внаслідок публікації вже відомого всьому світу телефонного скандалу.

Тобто, замість того, щоб закрити корупціонерів, влада вирішила закрити медіа, які про цих корупціонерів розповідають.

Проте "соросятам" з наглядової ради ПАТ "НСТУ" потрібно зрозуміти: якою б незручною була правда, журналісти її показують», – йдеться у заяві «Ери-Медіа».  

Нагадаємо, що у статуті НСТУ йдеться про те, що наглядова рада здійснює нагляд за діяльністю НСТУ і вона не може втручатися у поточну господарську діяльність правління Суспільного. Тобто наглядова рада НСТУ не впливала на процес підписання договору між ТОВ «Ера-медіа» та Національною суспільною телерадіокомпанією України та на закінчення його дії.

Також варто зазначити, що за умовами договору НСТУ не має права втручатися в редакційну політику програми «Ера-Медіа», проте має право моніторити випуски й надавати рекомендації в разі виявлених порушень стандартів журналістики, які неприпустимі для Суспільного мовника. Автопролонгація стосунків договором не передбачена.

Додамо, що сайт «Детектор суспільного мовлення» неодноразово писав огляди програми «Доброго ранку, Країно!», в яких фіксував матеріали з ознаками замовності. Наприклад, у вересні 2019 року експертка написала, що у ранковій програмі екстрасенсів замінив центр «Пенсіон», який пропонує пенсіонерам погасити борги в обмін на нерухомість. У 2018 році експертка зазначила, що маги, екстрасенси, нумерологи, езотерики та спеціалісти з очищення карми ходили в ефір ранкового шоу «Ера-Медіа» як на роботу.

Як писав «Детектор суспільного мовлення», з 11 липня 2020 року замість «Доброго ранку, Країно!» «UA: Перший» показуватиме дитячі програми, мультиплікаційні фільми, марафон «Суспільна студія» та свіжі випуски новин.

comments powered by Disqus