osvita.mediasapiens.ua

Вищий господарський суд повернув судовий спір Euronews і НТКУ на новий розгляд до першої інстанції

Відповідна постанова оприлюднена в реєстрі судових рішень.

Справа розглядалася за двома зустрічними позовами. Акціонерне товариство Euronews у травні 2015 року звернулося до Господарського міста Києва, вимагаючи стягнути з НТКУ заборгованість зі сплати ліцензійних платежів за ліцензійним договором у розмірі 10 млн 591 тис. 224 євро (еквівалент 251 млн. 76 тис. 179 грн). НТКУ подала зустрічний позов, вимагаючи визнати недійсною ліцензійну угоду від 21 жовтня 2010 року.

18 листопада 2015 року Господарський суд міста Києва задовольнив позов Euronews і відмовив у задоволенні зустрічного позову НТКУ. 19 травня 2016 року Київський апеляційний господарський суд підтвердив рішення першої інстанції.

НТКУ подала касацію до Вищого господарського суду України. Компанія просила скасувати рішення попередніх інстанцій і прийняти нове про відмову в задоволенні позову Euronews і про задоволення позову НТКУ.

Вищий господарський суд частково задовольнив касацію, посилаючись на неправильне застосування норм права. Суд виявив, що в рішенні першої інстанції було вказано час винесення рішення 18 листопада 2015 року о 12:30, тоді як у протоколі судового засідання зафіксовано, що засідання розпочалося о 12:44, а завершилося о 13:16. Тобто в документі було зазначено час ухвалення рішення, який насправді передував початку розгляду справи. На цю обставину, до речі, звертав увагу суддя апеляційної інстанції Віталій Пантелієнко в окремій думці до постанови Київського апеляційного господарського суду від 19 травня 2016 року.

«Оскільки судами попередніх інстанцій було допущено порушення норм процесуального права при прийнятті оскаржених судових актів, як рішення місцевого господарського суду, так і постанова суду апеляційної інстанції підлягають скасуванню з передачею справи на новий розгляд до господарського суду міста Києва», - йдеться в постанові Вищого господарського суду.

Нагадаємо, що генеральний директор НТКУ Зураб Аласанія в коментарі Deutsche Welle припустив, що Кабінет Міністрів України та Euronews, можливо, розпочнуть переговори про реструктуризацію боргу в розмірі понад 10 млн євро, який європейський канал хоче стягнути з НТКУ.

За словами пана Аласанії, контракт між НТКУ та Euronews було укладено на шість років, що є порушенням законодавства, адже державні установи не мають права укладати угоди більше, ніж на рік.

Функціонування української редакції Euronews щороку обходилося НТКУ приблизно у 5,5 мільйона євро. Зураб Аласанія прийшов на свою посаду у 2014 році, коли НТКУ вже заборгувала Euronews за ліцензійною угодою приблизно 11 мільйонів євро. У 2015 році пан Аласанія вирішив не продовжувати контракт з Euronews.

З 2015 року ліцензією на українську версію міжнародного телеканалу Euronews володіє медіагрупа Inter Media Group Дмитра Фірташа і Сергія Льовочкіна. Українська ліцензія оформлена на ТОВ «Видавництво “Чистий прибуток”». За даними Deutsche Welle, цього року канал Euronews може припинити мовлення українською через рішення Inter Media Group.

comments powered by Disqus