osvita.mediasapiens.ua

Суспільний мовник Словаччини покараний за відсутність позиції Росії у новинах про анексію Криму

medialne.etrend.sk

Підставою для рішення стала скарга, яка надійшла на адресу Ради. У зверненні, автор якого не названий, канал RTVS звинувачено в необ’єктивності при висвітленні ситуації в Криму. У випуску новин редакція дала розлогі коментарі представників ЄС, НАТО, США та експерта Інституту зв’язків з громадськістю. Натомість позиції протилежної сторони, на думку скаржників, RTVS не представив.

«Стверджуємо, що державне ЗМІ за посередництвом керівника новин Лукаша Діка готувало геббельсівську пропаганду, яка зображає одну сторону конфлікту (Росію) як агресора, без будь-якої можливості оборонятися. Також вважаємо за недотримання балансу та об’єктивності той факт, що новини RTVS не інформували про втручання у внутрішні справи України ЄС та США, які першими несуть відповідальність за ескалацію ситуації. Також відсутня згадка про прояви антисемітизму, вандалізму та напади прихильників радикального крила так званої самопроголошеної української влади», - написано у скарзі, яку підтримали члени національного регулятора.

Не вплинула на рішення Ради оцінка експертів, які жодного порушення законодавства не виявили. В експертному висновку, підготовленому на замовлення регулятора, оцінено матеріали «Актуальна ситуація в Україні» та «На переміщення російських військ відреагував світ» за 1 березня 2014 року.

На думку експертів, у цих матеріалах Російську Федерацію було звинувачено в інтервенції на Кримський півострів, а позицію самої Росії представлено не було. Водночас вони зауважують, що прес-конференція Володимира Путіна, у якій він прокоментував події в Криму, відбулася лише через три дні – 4 березня. «Нам не відомо, щоби на момент виходу програми в ефір Росія оприлюднила офіційну позицію щодо ситуації в Криму, зокрема, спростувала інформацію, що військові у формі та без розпізнавальних знаків у Криму є солдатами російської армії», - кажуть вони.

На думку експертів, наведені в сюжетах коментарі Сергія Аксьонова (керівника самопроголошеної кримської влади) та проросійських демонстрантів можна розцінювати як спробу авторів дотриматися балансу при відсутності офіційної позиції Російської Федерації. «З наведених причин відсутність позиції протилежної сторони в матеріалах Актуальна ситуація в Україні та На переміщення російських військ відреагував світ вважаємо допустимою», - йдеться у висновку, підготовленому для Ради з мовлення та ретрансляції.

RTVS – словацький суспільний телерадіомовник, створений у 2011 році на базі Словацького телебачення та Словацького радіо. До складу компанії входять три телевізійні канали та п’ять радіостанцій. Фінансується з державного бюджету, реклами та абонентської плати.

«Суспільне мовлення»

comments powered by Disqus