Наглядова рада НСТУ обговорила висвітлення Суспільним Дня Хрещення Русі

Про це йдеться в протоколі чергового засідання Наглядової ради, що оприлюднений 25 вересня 2018 року. Члени Наглядової ради констатували, що не всі закиди підписантів звернень відповідають дійсності. Разом з тим, Наглядова рада ПАТ «НСТУ» зауважила, що бачить недоліки в роботі правління (та особисто його голови) і певні претензії до менеджменту компанії. «…Втім, на цьому етапі ми сподіваємося на можливість поступово усунути констатовані нами недоліки в робочому порядку», – йдеться у відповіді на запит Олександру Палію (та всім підписантам колективного звернення).

Голова Наглядової ради  Тетяна Лебедєва поінформувала, що на адресу НР надійшли звернення щодо висвітлення заходів, присвячених 1030-річчю Хрещення Русі від Олександра Палія, підписане багатьма українськими громадськими діячами, вченими, журналістами, акторами та іншими щодо висвітлення ходи УПЦ КП та УАПЦ, а також від колективу компанії «Ера-медіа» щодо висвітлення ходи УПЦ МП. Голова правління Зураб Аласанія відмовився брати участь у розгляді питання за участі ініціаторів звернення.

Олександр Палій повідомив, що всіх підписантів обурило те, що на каналі «UɅ: Перший» не висвітлювалися заходи, присвячені отриманню Українською церквою томосу. На думку Палія, у керівництва Суспільного мовника відсутнє розуміння суспільних інтересів. У даній ситуації суспільний інтерес був проігнорований і подальші заяви керівників Суспільного доводять нерозуміння і незнання нашого суспільства і того, що є для суспільства важливим. Палій наголосив, що у керівництві мовника потрібна нова людина, яка «внесе в ідею створення Суспільного нове дихання».

Член правління Юрій Макаров взяв відповідальність за висвітлення Суспільним хресної ходи УПЦ КП та поінформував, що Суспільне мовлення висвітлювало заходи до 1030-річчя Хрещення Русі на всіх платформах мовлення. Він визнав, що враховуючи резонанс, який виник у суспільстві і обговорення у соціальних мережах, Суспільне в недостатній мірі приділило увагу важливості прямоефірної трансляції цих заходів на «UɅ: Першому». Макаров додав, що вся команда новин була готова, в разі надання томосу, вести пряму трансляцію на Першому каналі.

Кілька членів Наглядової ради, а саме Тарас Аврахов, Володимир Яворівський, Сергій Таран, Світлана Остапа, Олексій Панич та інші зазначили, що питання надання томосу є дуже важливим громадсько-політичним питанням, тому мало би транслюватися не на «UA:Культура», а на «UA:Першому».

Олексій Панич зауважив, що в нього з цього питання є претензії і до менеджменту компанії, і до ініціатора звернення Палія, і до самої Наглядової ради. «Наглядова рада, на думку О. Панича, мала б розглядати це питання обов’язково в присутності голови правління Зураба Аласанії та члена правління Романа Вінтоніва, який відповідає за суспільно-політичне мовлення. Критично висловлюючись з цього питання за їхньої відсутності, члени Наглядової ради роблять обговорення завідомо неефективним», – йдеться у протоколі.

Також, на думку Олексія Панича, помилкою був коментар до висвітлення хресної ходи Суспільним, який голова правління розмістив у мережі Фейсбук.

В’ячеслав Козак висловив обурення даною ситуацією і запропонував висловити недовіру голові правління Зурабу Аласанії.

За словами Вадима Міського, теза про те, що хресну ходу проігнорували, не є коректною. На його думку, доцільніше говорити, що на каналі «UɅ: Перший» подія висвітлювалася в недостатньому обсязі.

Тетяна Лебедєва зауважила, що подія, в якій взяли участь тисячі людей, є передусім важливим суспільно-політичним явищем, а не лише культурним чи релігійним, тому було помилкою не показати її на каналі «UɅ: Перший». «Керівництво каналу мало прийняти рішення, що ця подія суспільно-важлива і організувати трансляцію цієї події для якнайширшої аудиторії з коментарями експертів, які б пояснювали, що саме відбувається і чому це важливо для українського суспільства. Т.Лебедєва для запобігання таким помилкам у майбутньому запропонувала менеджменту: 1. Визначити чітку та прозору процедуру ухвалення рішення про трансляції важливих подій, а також визначити конкретних людей, які прийматимуть такі рішення й нестимуть за них відповідальність. 2. Призначити працівника на досі вакантну посаду генерального продюсера телебачення», – зазначила пані Лебедєва.

Тетяна Лебедєва звернулася до членів Наглядової ради з побажанням уникати суб’єктивних оцінок контенту суспільного мовника. А користуватися досвідом наглядових рад суспільного інших країн, в яких питання оцінки контенту вирішується не голосуванням, а на основі досліджень. Вона наголосила на необхідності для Наглядової ради мати можливість проводити якісні дослідження контенту для оцінки програмного продукту на відповідність стандартам суспільного мовлення. Пані Лебедєва звернулася до правління, що за умов достатнього фінансування, забезпечити для Наглядової ради проведення таких досліджень.

Олексій Панич запропонував проекти відповіді на обидва звернення щодо висвітлення заходів до 1030-річчя Хрещення Русі, які містяться в додатку №1. Більшістю голосів члени НР проголосували за пропозицію Олексія Панича.

Нагадаємо, у Фейсбуку збирали підписи за звільнення Зураба Аласанії через відсутність трансляції ходи до Дня хрещення Русі на «UA: Першому».

Нагадаємо, Суспільне висвітлювало ходу  Української православної церкви (Московського патріархату) 27 липня та Української православної церкви (Київського патріархату) 28 липня в різних форматах і на різних майданчиках. 28 липня на одному з двох загальнонаціональних каналів — «UA: Культура» йшла трансляція ходи за участі глави держави. У Фейсбуку спалахнула дискусія про те, чи мав «UA: Перший» транслювати 28 липня ходу вірян Української православної церкви (Київського патріархату), присвячену 1030-й річниці хрещення Русі, в якій взяв участь Президент України із дружиною.

«Детектор медіа» поцікавився у представників різних професій і конфесій, чи мав, на їхню думку, «UA: Перший» транслювати ходу, присвячену 1030-й річниці хрещення Русі, та попросили навести аргументи за чи проти. Різні думки можна прочитати в опитуванні «Релігія vs політика. Чи мав «UA: Перший» транслювати ходу до Дня хрещення Русі?».

comments powered by Disqus