Онлайн-репортаж виборів голови правління Суспільного мовника. Переміг Зураб Аласанія

Онлайн-репортаж виборів голови правління Суспільного мовника. Переміг Зураб Аласанія

18:21,
11 Квітня 2017
3768

Онлайн-репортаж виборів голови правління Суспільного мовника. Переміг Зураб Аласанія

18:21,
11 Квітня 2017
3768
Онлайн-репортаж виборів голови правління Суспільного мовника. Переміг Зураб Аласанія
Онлайн-репортаж виборів голови правління Суспільного мовника. Переміг Зураб Аласанія
10 квітня наглядова рада «Національної суспільної телерадіокомпанії України» обрала головою правління НСТУ Зураба Аласанію. Пропонуємо текстову трансляцію виборів керівника суспільного мовника, які проходили «Укрінформі».

18:36 Засідання наглядової ради закрито.

18:32 Світлана Остапа: результати голосування будуть через кілька годин оприлюднені на сайті "UA: Першого", і через кілька днів із Зурабом Аласанією буде підписано контракт. Тетяна Лебедєва уточнила, що контракт буде підписано протягом п'яти днів.

18:31 Євген Глібовицький приніс вибачення Тетяні Лебедєвій, тому що цим голосуванням доведено, що вона дійсно є незалежною головою наглядової ради.

18:28 Головою правління НСТУ обрано Зураба Аласанію!

18:27 За Олега Наливайка - 7, проти - 10.

18:24 Тепер заповнюють бюлетені з голосами за Олега Наливайка.

18:23 Знову працює лічильна комісія. За Зураба Аласанію - 10, проти - 7.

18:15 Тарас Шевченко: головою правління стане той, хто з двох кандидатів набере більше голосів і водночас більше 9 голосів. Одночасно можна голосувати як за обох кандидатів, так і проти обох.

18:14 Віктор Таран просить голову ГО "Детектор медіа" Наталію Лигачову не заважати, щоб не давати приводів для оскарження результатів конкурсу.

Пані Лигачова протягом обговорення процедури другого туру намагається поставити запитання членам наглядової ради щодо того, чи дійсно  пункт 13-й передбачає саме рейтингове голосування. Тарас Аврахов не погоджується дати можливість запитання поставити. Виникає перепалка. До речі,  у Положенні про конкурс не зазначено, можуть чи ні спостерігачі ставити запитання членам наглядової ради щодо процедури. 

18:09 Євгена Глібовицького результат першого туру налякав.

18:07 Далі роз'яснення дав Тарас Шевченко. Багатьом все одно незрозуміло. Схоже на те, що кожен член наглядової ради може проголосувати одночасно й за Аласанію, і за Наливайка.

18:05 Будуть голосувати за/проти щодо Зураба Аласанії і за/проти щодо Олега Наливайка. "Зараз, оскільки двоє кандидатів набрали однакову кількість голосів, мусимо проголосувати за обох, незалежно від того, скільки набрав перший. Якщо один з двох обирає більше 9 голосів - за Вибрановського вже не голосуємо. Якщо жоден з двох не набирає більше 9 голосів - голосуємо щодо Вибрановського", - пояснив Олексій Панич.

18:04 Довго намагаються розібратися в процедурі:

18:00 Ось вам уривки з положення, які деталізують, як буде обиратися голова правління в другому турі:

Порядок черговості голосування за кандидатів у другому турі визначається кількістю голосів, набраних ними під час першого туру голосування, від найбільшої до найменшої. У разі наявності рівної кількості голосів, набраних у першому турі голосування, у двох чи більшої кількості кандидатів порядок черговості голосування за них встановлюється відповідно до алфавітного порядку прізвищ кандидатів.

Другий тур голосування відбувається шляхом почергового голосування членів Наглядової ради НСТУ, шляхом заповнення письмового анонімного бюлетеня з позначками «за» та «проти», за кандидатів відповідно до черговості, що описана вище. Перший із кандидатів, за якого буде подано більше половини голосів від загального складу Наглядової ради НСТУ, тобто дев'ять голосів, вважається обраним Головою Правління НСТУ.

У разі, якщо більше половини голосів від загального складу Наглядової ради НСТУ було подано за кандидата, черговість якого в рейтингу голосування була визначена відповідно до алфавітного порядку прізвищ кандидатів, Наглядова рада НСТУ зобов’язана провести голосування щодо всіх інших кандидатів, які мали рівну з ним кількість голосів. Після такого голосування обраним головою правління НСТУ вважатиметься кандидат, за якого було віддано більшу кількість голосів членів Наглядової ради НСТУ (але не менше дев'яти).

 Координаторка проектів Посольства Швеції в Україні Ольга Сєдова

17:57 Голоси розподілилися таким чином:

Зураб Аласанія - 8

Олег Наливайко - 8

Роман Вибрановський - 1.

Результату нема. Отже - другий тур.

17:55 Триває підрахунок голосів:

17:53 Членам наглядової ради запропонували усамітнюватися за окремим столом, щоб проголосувати в бюлетені. Дехто пішов за окремий стіл.

17:51 Голова лічильної комісії - Володимир Яворівський.

17:48 Обрали лічильну комісію, яка рахуватиме бюлетені членів наглядової ради з голосами за кандидатів у голови правління: Володимир Яворівський, Наталія Скрипка, Вадим Міський.

17:46 Євген Глібовицький застеріг від зриву голосування: "Ми мусимо проголосувати результативно!".

17:45 Олексій Панич сказав, що про свої мотиви вибору кандидата написав учора у Facebook.

17:43 Тарас Шевченко: обговорення кандидатів є нормальною практикою демократичної дискусії, боятися нема чого; результат свого голосування я не збираюся робити секретом; на нас величезна відповідальність за те, як буде відбуватися реформа суспільного мовлення, суспільне мовлення - це насамперед незалежність.

Прес-аташе представництва Європейського Союзу в Україні Давід Стулік

17:41 Продовжили засідання. Віктор Таран сказав, що за кавою поспілкувалися, знайшли формат обговорення, тому він зняв свою пропозицію голосувати за обговорення до голосування.

17:23 Тетяна Лебедєва оголосила перерву на 15-20 хвилин, щоб виключно члени наглядової ради "за кавою" обговорили кандидатів.

17:22 Олексій Панич вважає, що потреба в обговоренні з'явиться, якщо не буде результативного голосування.

17:19 Світлана Остапа зацитувала пункт з положення про обрання голови правління НСТУ, що після заслуховування претендентів оголошується перерва на 1 годину для обговорення членами наглядової ради стратегій кандидатів. Якщо колеги хочуть щось інше - тоді треба пропонувати. Віталій Портников заявив, що порядок денний має тільки два пункти: обрання та різне (тобто все, що після обрання), тому ніяких додаткових пропозицій не можна голосувати. А Тарас Аврахов звинуватив колег у маніпулятивних піар-технологіях.

17:15 Тарас Шевченко запропонував колегам до голосування публічно обмінятися думками. Віталій Портников категорично заперечив. Євген Глібовицький закликав не плутати можливість дебатувати з таємністю голосування: "Немає жодної причини, чому ми не можемо висловлювати свою позицію в процесі дебатування до голосування". Віктор Таран наполіг поставити це на голосування. "У кожного члена наглядової ради є право (не обов'язок) висловити свою позицію щодо кандидатів", - зауважив він.

17:15 Запитання до останнього претендента вичерпано.

17:13 Чому для України близька модель польського суспільного радіо й ТБ - тому що ми близькі культурно, резюмував Марек Серант.

17:11 Вадим Міський звернув увагу, що в стратегії Марека Серанта практично нічого не сказано про радіо. І попросив деталізувати плани щодо радіо. "Ви праві, це моя помилка. У мене є фахівці, які будуть займатися радіо. Я не знаюся на всьому", - відповів кандидат.

17:09 Володимир Яворівський виступає за те, щоб очільник суспільного мовлення був громадянином тієї країни, для суспільства якої працює. Марек Серант зауважив, що не є громадянином України, а є закордонним українцем. І сказав пану Яворівському, що Будинок з химерами побудував поляк. "Чи приймете ви українське громадянство, якщо ми вас оберемо?", - уточнив пан Яворівський. "Як буде можливість мати подвійне - тоді так", - сказав пан Серант.

17:02 Світлана Остапа знову стурбована 400 роками невикористаних відпусток працівників НСТУ:) Питає, чи знає Марек Серант про ще якусь проблему в НСТУ, яка може заблокувати реформу. Кандидат сказав про якісь технічні нюанси. Виявилося, що Світлана Остапа мала на увазі проблему з боргами НТКУ перед Euronews на суму 10 млн євро, через що триває судовий процес. "У який спосіб ви будете вирішувати цю проблему?" - "Яким буде рішення суду - таке й будемо виконувати".

17:01 Віктор Таран провокує: "У команду до кого з претендентів на посаду голови НСТУ ви готові піти? І кого б із претендентів ви взяли б до себе в команду, і на яку посаду?". "Я би пішов до Романа Вибрановського. І взяв би до себе пана Вибрановського", - відповів пан Серант.

16:59 Олексій Панич: Яким чином буде співвідноситися канал суспільного мовлення для діаспори з каналом іномовлення; чи буде переходити іномовлення під крило НСТУ. Марек Серант: ні в кого нічого не буду забирати.

16:57 Олексій Панич: сім країн у Європі (уже восьма) відмовляються від абонентної платні за суспільне мовлення. У Східній Європі жодного прикладу не було. У Польщі 65% домогосподарств не платять цей добровільний податок. Наскільки це можна брати як приклад для України - те, що для сусідів є вчорашнім днем?

Марек Серант: у Польщі є спроба зміни закону - щоб кожен абонент платив за суспільне ТБ, ця плата буде долучена до плати за електроенергію.

16:55 Марек Серант, відповідаючи на запитання Сергія Тарана, сказав, що намагався зробити формат роботи Савіка Шустера більш європейським.

Ольга Герасим'юк за всім уважно стежить

16:50 Перейшли до запитань. Євген Глібовицький цікавиться, яким чином Марек Серант буде звільняти тих працівників, які зараз є в НСТУ. Мовляв, він як іноземець не зовсім розуміє українські реалії. Пан Серант сказав, що в його команді буде достатньо українців, які впораються з цими нюансами. Євген Глібовицький застеріг, щоб європейський досвід пана Серанта не був використаний як наївність. 

16:48 Марек Серант розповів про свою команду. Назвав три імені, не всі з яких нам вдалося правильно розшифрувати: Віктор Чернишук з Литви, Радослав Куклінський (?) з Польщі, Сергій Тарадай (?) з України.

16:43 Радіо пан Серант бачить автономним, там теж треба робити тематичні канали. "Я бачу такі канали радіо, як класичне, молодіжне", - сказав претендент з Польщі.

16:40 Марек Серант окремо згадав про прописані в його стратегії плани запустити ще два нішевих телеканали суспільного мовлення: дитячий та для діаспори.

16:36 Марек Серант хоче або перетворити Перший канал на інформаційний, або створити для інформаційного мовлення ще третій телеканал.

16:30 Марек Серант сказав, що він зі змішаної польсько-української родини. Назвав себе патріотом України та Польщі. За його словами, суспільне мовлення має бути патріотичним, має об'єднувати країну.

16:27 Останній кандидат - Марек Серант - розпочав свою презентацію.

16:26 Запитання до Олега Наливайка вичерпано. Він відповів загалом на 37 запитань. Це рекорд, звернула увагу Тетяна Лебедєва.

16:24 Євген Глібовицький не побачив у біографії Олега Наливайка готовності протистояти владі - навпаки цей кандидат завжди йшов  поруч із владою. Олег Наливайко сказав, що залагоджував конфлікти в комерційних медіакомпаніях, у яких працював (холдинг "Главред-медіа", УНІАН), і міг сказати власнику "ні".

16:22 Олексія Панича цікавив нюанс у місії каналу "Культура": чим відрізняються "українці" від "народу України". Олег Наливайко сказав, що було вжито не зовсім коректне формулювання. Олексій Панич також звернув увагу, що в метаданих файлу стратегії Олега Наливайка автором вказаний саме Юрій Лященко. Пан Наливайко повідомив, що з паном Лященком зводив остаточний документ.

16:19 Віктор Таран поцікавився змінами у фінансуванні НСТУ. Зокрема, на яку суму планується збільшення фінансування. Олег Наливайко сказав, що вже мав декілька розмов з прем'єр-міністром, який буде підтримувати виконання закону про суспільне в повному обсязі. Ключовий партнер - Вікторія Сюмар і профільний комітет, який буде вносити зміни до закону про бюджет. "З такими союзниками фінансування ми отримаємо", - запевнив пан Наливайко. Бюджет буде розподілятися на технічне оснащення, на соціальні виплати і скорочення працівників. Необхідно загалом додаткові 325 млн грн.

16:17 Тарас Шевченко поставив три запитання: 1. З ким ви писали стратегію, чи були серед авторів працівників НСТУ. 2. Що буде з програмами журналістських розслідувань, які зараз виходять на суспільному мовнику? 3. Ви особисто будете спілкуватися, якщо до вас будуть звертатися керівники держави, високопосадовці стосовно змісту програм суспільного мовлення, які виходять або можуть виходити, чи не будете?

Відповіді Олега Наливайка:

1. Серед авторів презентації - ті люди, яких я назвав у майбутній команді.

2. Коли я очолив комісію з перетворення, то говорили про те, що нібито це для того, щоб знищити програми журналістських розслідувань. Це ніколи не обговорювалося. На сьогодні програмам журналістських розслідувань альтернативи немає. Якщо ми виростимо свої - чому б ні.

3. У мене буде спілкування з прем'єр-міністром стосовно виконання закону про суспільне мовлення (стосовно отримання додаткових коштів). Стосовно спілкування про програмну політику ми отримали щеплення під час революції гідності. Нова політична культура можновладців не дозволить їм цього робити.

16:11 Дарія Карякіна попросила нагадати імена кандидатів у члени правління. Ганна Бичок, Олександр Мельничук, Павло Грицак (усі троє зараз працюють в НСТУ), Віталій Докаленко, Михайло Шаманов (Новий канал), Ганна Безулик, Юрій Лященко (Radio1), Святослав Літинський (відновлював мовлення на Донбасі), Ярослав Кургун (юрист). "Пан Білоус не розглядається на роботу в суспільному мовленні", - додав Олег Наливайко на уточнююче запитання.

16:08 Віталій Портников хоче зрозуміти, яким чином Перший канал буде конкурентом олігархічним каналам і як його зробити найпопулярнішим у країні. А також - як будуть представлені в мовленні інтереси релігійних громад. Олег Наливайко сказав, що не буде фантазером і не казатиме, що "UA: Перший" буде в лідерах. Він планує спиратися на інформаційну політику. Співпрацю з релігійними громадами він бачить у трансляції богослужінь. "А спеціальні програми - це робота на майбутнє. Канал "Культура" має своє слово сказати", - додав він.

16:04 Євген Глібовицький поставив кілька уточнюючих запитань. Він побачив суперечності в концепції каналу "Культура": "У вашій концепції є серйозні невідповідності з місією НСТУ. Що матиме ключову вагу - концепція чи місія?". "У першу чергу будемо опиратися на місію НСТУ. Необхідні зміни в концепцію будуть внесені", - відповів Олег Наливайко.

16:01 Ігор Хохич і Наталія Скрипка теж ставили Олегу Наливайку ті ж самі запитання, що й Зурабу Аласанії: про рівність представлення політичних сил, про інформаційні потреби людей з особливими потребами. Олег Наливайко виступає за рівність політичних сил і підтримує урядовий законопроект, спрямований на обов'язкові 50% матеріалів із субтитрами.

15:59 Сергій Таран попросив Олега Наливайка ще раз назвати показники, на які той планує вийти.

1) Перший канал ТБ - за 2-3 роки увійти в 10-ку, у 2017 році - повернутися у 20-ку;

2) Культурно-освітній телеканал - за 2-3 роки увійти у 20-ку, зайняти лідерство серед нішевих каналів;

3) Регіональне мовлення - зайняти лідерство серед регіональних каналів;

4) Перший канал радіо - увійти в 10-ку в перший же рік;

5) Молодіжний радіоканал - створити ФМ-мережу, за 2-3 роки увійти в 10-ку;

6) Культурно-освітній радіоканал - створити ФМ-мережу, за 2-3 роки увійти в 10-ку серед нішевих станцій.

15:57 Володимир Бринзак удруге поставив запитання про спортивні програми. Перший раз - Зурабу Аласанії, другий - Олегу Наливайку. Напевно, обиратиме між цими двома кандидатами.

15:54 Олег Наливайко запевнив Тараса Аврахова, що не утискатиме творчих працівників. Також він планує розвивати досвід Чернівецької та Закарпатської філій НСТУ у плані співпраці з національними меншинами. Буде думати, як відобразити в ефірі єврейську громаду. Водночас Олег Наливайко не готовий відповісти на запитання пана Аврахова, чи буде збережено бренд "Українське радіо".

15:52 Віктор Таран вважає, що Ганна Бичок запровадила цензуру на суспільному мовленні своїм наказом про заборону працівникам НСТУ спілкуватися з журналістами. Олег Наливайко назвав наказ Ганни Бичок помилкою, бо він стосується виключно "Євробачення" і про це треба було в наказі чітко вказати. Пан Наливайко вважає пані Бичок найдосвідченішою людиною в питанні фінансів, тому бачить її у своїй команді: "Ганна Бичок – найдосвідченіша людина, вона має відповідати за фінанси НСТУ, розпоряджатися коштами".

15:48 Світлана Остапа: чи не вважаєте ви, що посада голови Держкомтелерадіо сприймається як посада висуванця влади? Якою ви бачите майбутню співпрацю з телеканалом "Ера", який подався на продовження своєї ліцензії, а аналогове мовлення може продовжитися й після червня 2017 року?

Олег Наливайко: "Я прийшов зі спілки журналістів, я би в неї й пішов". По "Ері" конкретних планів так і не сказав.

15:46 В'ячеслава Козака турбує, коли радіо перестане бути філією ТБ. Олег Наливайко, як і Зураб Аласанія, вважає, що радіо може бути двигуном суспільного мовлення: "Я був противником, коли йшлося в проекті закону, про зведення ТБ та радіо в одну юридичну особу. Але закон прийнято, ми маємо його виконувати. Сьогодні, якщо від нас суспільство вимагатиме швидкого результату, ми його досягнемо саме з радіопроектами".

15:44 Володимира Яворівського цікавить, чи здатен Олег Наливайко іронічно ставитися до влади. "Головна критика, яка є по моїй персоні, - що я йду з влади. Я це прекрасно розумію. Але я йшов на посаду в Держкомтелерадіо для створення суспільного та реформування преси. Ці завдання я виконав", - відповів пан Наливайко.

15:41 Олексій Панич детально вивчив стратегію Олега Наливайка і помітив у ній співвідношення творчих професій до управлінських і технічних - 1:2, тоді як у Зураба Аласанії 1:1. Олег Наливайко пояснив, що планує перехід на продюсерську модель (виробництво контенту продакшнами).

15:39 Олексій Панич продовжив тему регіональних філій. Як буде вибудовуватися одночасно укрупнення регіональних мовників і, водночас, сегментація регіонального мовлення?

Відповідь: укрупнення - це адміністративно-господарське управління, а все, що стосується творчої роботи, - це сегментація: відкриття продакшнів територіальних громад.

15:33 15:33 Вадим Міський підкреслив, що незалежно від результатів сьогоднішнього конкурсу Олег Наливайко увійде в історію держави як керівник Держкомтелерадіо, при якому відбулася реформа. Питання пана Міського пов'язані з філіями: про їх об'єднання (наприклад, Чернівці та Закарпаття, які розділені горами), про розподіл на філії-лідери та філії-аутсайдери (до лідерів потрапив Львів, до новин якого були зауваження в моніторингах, натомість Суми, які найкраще дотримуються стандартів, потрапили до аутсайдерів), про перетоврення філій на дочірні підприємства.

Олег Наливайко пояснив, що лідерів та аутсайдерів визначали за сумами витрат на глядача. Тобто оцінювали економічні показники. Про об'єднання мова не йде, запевнив пан Наливайко. Статус дочірніх підприємств, на його думку, спростить поточну роботу філій (наприклад, закупівлю канцелярських товарів).

15:32 Під кінець Олег Наливайко заявив, що ніколи не буде здаватися й не кидатиме НСТУ під час форсмажорів.

15:28 А це - найближчі плани Олега Наливайка:

15:25 В Олега Наливайка була найоб'ємніша письмова стратегія, і презентація в нього - з найбільшої кількості слайдів. Є навіть окремі слайди про дитячі програми, спортивні, для меншин, для людей з особливими потребами...

15:22 Окремі плани в Олега Наливайка на регіональне мовлення:

15:20 Окремий розділ презентації Олега Наливайка присвячено інформаційному мовленню. Він каже про незалежність від влади та олігархів.

15:19 Олег Наливайко планує створити на базі "Укртелефільму" - "Дім кіно", на базі Будинку звукозапису - "Дім музики".

15:17 Олег Наливайко мріє створити серіал на кшталт "Шерлока" на BBC.

15:13 Кілька слайдів з презентації Олега Наливайка:

15:10 Олег Наливайко розпочав свою презентацію.

15:09 Володимир Яворівський запитав, чи не хотів би Олександр Коваленко зняти свою кандидатуру на користь іншого кандидата і бути заступником з питань енергетики. Пан Коваленко відповів, що не буде знімати свою кандидатуру.

Тарасу Шевченку все зрозуміло

15:08 В'ячеслав Козак запитав, яка справжня мета участі Олександра Коваленка в конкурсі. Відповідь: зробити Перший канал лідером, увійти з ним у трійку лідерів.

15:07 Презентація Олександра Коваленка тривала лише кілька хвилин. Уже перейшли до запитань. Світлану Остапу зацікавило, що таке офіційні програми на суспільному мовленні, які згадував кандидат. Це трансляція голови та уряду нашої держави, сказав пан Коваленко.

15:04 Перші слайди презентації Олександра Коваленка:

 

15:01 Питань до Олександра Зорки більше немає. Наступний - Олександр Коваленко.

15:00 У Віктора Тарана теж питання незмінне - про команду. Олександр Зорка вважає неприпустимим озвучувати конкретні прізвища, бо ці люди зараз працюють на конкретних посадах в НТКУ та "Українському радіо", він боїться їх підставити.

14:58 Тарасу Аврахову знову бракує конкретики, хоча пан Зорка написав "не одну сітку мовлення". І знову його цікавить питання конвергенції між каналами. Для пана Зорки сітка мовлення є інструментом. Він планує уніфікувати певні речі в контенті ТБ і радіо. Єдиним "кровотоком" мають стати новини.

14:57 Схоже, всіх непокоїть питання невикористаних відпусток. Світлана Остапа зрозуміла з виступу Олександра Зорки, що протягом чотирьох років він не зможе скорочувати колектив. Питає: де він візьме кошти, щоб розрахуватися з колективом. Пан Зорка заявив, що кошти відрізатиме у виробництва, а не в колективу.

14:55 Тарас Шевченко зауважив, що 400 років невикористаних відпусток - це всього по 20 днів на людину. Олександр Зорка пояснив, що мав на увазі фінансові затрати на виплати за невикористані відпустки.

14:54 Перші результати своєї роботи пан Зорка планує показати вже восени. А докорінну зміну мовника - через 3-4 роки.

14:52 Олександр Зорка хоче зробити професію теле- і радіожурналіста на Суспільному мовленні бажаною з точки зору зарплати.

14:49 Олександр Зорка знає, про що говорить: у працівників НТКУ накопичено 400 років невикористаних відпусток.

14:47 Олександр Зорка планує перевести співробітників з роботи в штаті на роботу за контрактом.

14:43 "Ми повинні бути державним мовником, україномовним мовником", - каже пан Зорка.

14:41 Олександр Зорка гворить про піраміду: він бачить поточне місце телебачення та радіо між владою (яка нагорі піраміди) і суспільством (внизу піраміди) і хоче перевернути цю піраміду, щоб суспільство через ТБ і радіо тиснуло на владу.

14:39 Щойно приїхав Олег Наливайко - восьмий кандидат на голову правління.

14:37 Олександр Зорка готовий уже сьогодні увечері провести першу нараду з колективом НСТУ, якщо стане переможцем конкурсу. Його команда - це чинний колектив НСТУ.

14:33 Перерва скінчилася. Почалася презентація Олександра Зорки. До речі, Олег Наливайко досі не прийшов на засідання наглядової ради! Інші кандидати були присутні від початку.

14:07 Запитань до Олександра Зиріна більше немає. Оголошено перерву на 20 хвилин.

14:05 Світлана Остапа нагадала, що інформація про використання донорських коштів (яку пан Зирін назвав утаємниченою), насправді є відкритою. "Донори донорами, але це непевне джерело надходження", - вважає пан Зирін, який не знайшов даних про донорські кошти НТКУ у відкритих джерелах.

14:03 Олексій Панич спитав, чи пан Зирін користувався інформацією, наданою учасникам конкурсу. Той сказав, що користувався. Але НСТУ не дає всієї інформації.

14:01 Віктор Таран, як і в попередників, запитав в Олександра Зиріна про його майбутню команду, чи будуть конкурси на посади. Пан Зирін заявив, що вже провів переговори з кількома продюсерами, які дали згоду і просили не називати їхніх імен. Наглядовій раді цих людей представлять протягом найближчих днів. Напрямки, якими будуть опікуватися окремі члени правління: радіо, виробництво телепродукту різних жанрів, кіновиробництво, юридичний напрям, бізнесовий напрям, напрям обласних філій.

13:58 Перше запитання Тараса Шевченка - про власне виробництво й аутсорс. Олександр Зирін проти аутсорсу. "На аутсорсі можна виробляти, наприклад, програми про життя ведмедів у Карпатах", - сказав він.

13:55 Трохи слайдів з презентації Олександра Зиріна:

13:53 Не всім членам наглядової ради зручно дивитися на презентацію Олександра Зиріна:

13:49 Олександра Зиріна бентежить те, що продавати рекламу на суспільному мовнику мав право прямий конкурент – комерційний сейлз-хаус. Він підозрює, що сейлз-хаус штучно занижував обсяги продажів реклами.

13:46 За словами пана Зиріна, на виставку «Музей новин» комерційного каналу «1+1» «UA:Перший» надав унікальну техніку, але був представлений на виставці малесенькою інформаційною табличкою. Пан Зирін обурений такою співпрацею. За його даними, на виставці побували 100 тисяч осіб, заплатили по 60 грн кожен – тому пан Зирін уже написав запит НСТУ, що з того отримала НСТУ.

13:41 Олександр Зирін нарікає на невтішні рейтинги суспільного. Вихід із ситуації - це вихід (даруйте за каламбур) із системи комерційного рейтинготворення.

13:36 У пана Зиріна якісь несправності з презентацією.

13:33 Олександр Зирін заявив, що наглядову раду намагаються ввести в оману. За його даними, НТКУ у 2014 році заробила на рекламі більше 120 млн грн і ніхто не знає, куди і на що витрачалися ці кошти. Крім того НТКУ використовувала кошти донорів, ніхто не знає, куди і на що.

13:32 Питань до Юрія Дарагана більше немає. Наступна презентація - Олександра Зиріна. Той не захотів сідати в президію зали, сів збоку біля комп'ютера.

13:29 Віктора Тарана цікавило, з якими конкретними людьми планує працювати Юрій Дараган. Той не назвав конкретних прізвищ - декларував, що буде працювати з уже наявними в НСТУ працівниками. "Тобто команди немає", - резюмував пан Таран.

13:27 Сергій Таран звернув увагу на пункт стратегії пана Дарагана про особливу наближеність до уряду. Якою він бачить співпрацю з урядом. Юрій Дараган сказав про природну наближеність до уряду як розпорядника народних грошей, який має ще бути основним джерелом інформації для суспільного мовлення.

13:23 Тарас Аврахов заявив, що формат "радіовіжн" (радіо в телеефірі) - це не конвергенція. Хоче конкретної концепції для кожного з каналів. Юрій Дараган у відповіді акцентував, що основне джерело довіри - це обласні регіональні філії. Сказав, що має окремі плани розвитку філій і виведення їх на самоокупність.

13:22«Один говорить, а інші воду ковтають. Я також ковтаю та ще малую», – ділиться враження про конкурс у Фейсбуку Марек Серант.

13:21 Перше запитання до Юрія Дарагана від Світлани Остапи: чи не є пропозиція членам наглядової ради вести програми підкупом і чи не є це конфліктом інтересів? Той відповів, що хотів би всіх членів наглядової ради залучити до роботи і для кожного бачить свою програму в ефірі каналів НСТУ.

13:18 Юрій Дараган пригадав свій досвід роботи в комерційній телекомпанії (регіональній), яка мала втричі менший колектив, але виробляла удвічі більше контенту, була самоокупна.

13:11 У баченні пана Дарагана всі програми НСТУ будуть не безликими, а з ведучими. До ведення він планує залучити навіть глядачів - простих людей.

13:06 Юрій Дараган одразу бере "бика за роги": анонсує на суспільному програми Володимира Яворівського, Тараса Аврахова, Віталія Портнікова. Розраховує на їхні голоси?:)

13:00 Перерва завершилася. Наступним свою стратегію презентує Юрій Дараган.

12:37 Роман Вибрановський завершив презентацію. Тетяна Лебедєва оголосила перерву на 15 хвилин.

12:36 На запитання Тараса Аврахова про плани доставки сигналу радіо Роман Вибрановський укотре сказав, що потрібен аудит...

12:31 Вадима Міського як учасника руху "Чесно" турбує питання політичних зв'язків. Роман Вибрановський працював у РНБО, яку очолює один з лідерів партії "Народний фронт". Також у його команді є Вадим Пелех, який має очолити суспільне радіо. Нині він очолює чернівецький телеканал ТВА, занадто компліментарний до партії "Народний фронт". Цього для Вадима Міського достатньо, щоб сказати, що певні зв'язки є. Чи не завадять ці зв'язки зробити дійсно незалежного суспільного мовника, запитав він.

Роман Вибрановський: "Це нам допоможе, бо ми розуміємо, як працює голова в цих людей". За його словами, він працював в РНБО на чолі з Андрієм Парубієм, опікувався співпрацею з іноземними ЗМІ. Також пан Вибрановський нагадав, що працював радником міністра енергетики Володимира Демчишина, і знає, як працюють органи влади.

12:28 Світлана Остапа уточнила, який управлінський досвід мав Роман Вибрановський. Друге питання: чи потрібне суспільному мовнику політичне ток-шоу (з огляду на те, що в минулому вищі рейтинги в Першого каналу були за рахунок концертів Поплавського і ток-шоу Савіка Шустера).

Відповіді: 1. Політичне ток-шоу потрібне. 2. Про досвід: 2002-2005 - був головним продюсером "Громадського радіо" (попередник нинішнього "Громадського радіо", яке тоді боролося за частоти й не отримувало ліцензій). 2005-2008 - директор з виробництва публіцистичних програм НТКУ. Після цього працював у різних сферах фрілансером та експертом.

12:26 Ще одне запитання Олексія Панича - чому Роман Вибрановський так довго (кілька років) збирається робити впізнаваним обличчя суспільного мовника. Той відповів, що це дуже тривала робота.

12:22 Олексій Панич знову повернувся до теми регіонів. Він зрозумів з попередніх відповідей кандидата кадрову політику та обсяги виробництва. Але його цікавить, чи залишаться ліцензії регіональних філій у НСТУ, чи будуть вони віддані територіальним громадам, чи будуть поділені частоти з ішими мовниками? Роман Вибрановський каже, що не мав можливостей прочитати умови ліцензій усіх каналів, йому потрібен аудит, щоб зрозуміти, що насправді відбувається в регіонах. Поки що він може лише запевнити, що в рамках національних каналів точно будуть регіональні вставки.

Далі Роман Вибрановський сказав, що невідомо ще, на яких частотах буде мовити канал "Культура". Хоча ж відомо, що минулого року "Культура" отримала місце в загальнонаціональному цифровому мультиплексі та вже розпочала цифрове ефірне мовлення.

12:18 В'ячеслав Козак запитав, яким чином зробити СМ більш незалежним і відійти від державного фінансування. Наприклад, у Литві через акцизи фінансується СМ. Роман Вибрановський: ми можемо щось пропонувати, але є закон - він зав'язаний на бюджетне фінансування. Єдиний спосіб боротися з комерційними каналами - відкритість, відсутність закулісних домовленостей, контроль наглядової ради і суспільства.

12:16 Доки Роман Вибрановський відповідає на запитання, інші кандидати щось нотують і слухають:

12:14 Віктор Таран запитав про співпрацю з громадськими організаціями, бо цього не було ані в концепції, ані у виступі претендента. Роман Вибрановський зауважив: громадські організації, як і влада, мають хибне бачення роботи з медіа. Ідеальне, на їхню думку, - дати їм ефірний час для створення власної програми. У Романа Вибрановського бачення інше: якщо ГО має конкретний меседж, НСТУ буде про це розповідати, буде шукати можливості спільних проектів. Не буде квоти на представництво, буде співпраця.

12:11 Володимир Яворівський каже, що йому дуже симпатичний Роман Вибрановський, бо випробував себе в різних нішах і роботах. Питання: доведеться скорочувати працівників, зі скандалами, чи готовий до цього? Відповідь: готовий. "Людям платять за роботу, а не за те, що вони є", - такий принцип пана Вибрановського.

12:07 Дарія Карякіна не побачила в презентації структурних перетворень НСТУ та управлінської структури. Структуру треба створювати з нуля, вважає Роман Вибрановський. І розповів історію зі свого досвіду роботи в НТКУ, де заплутана бюрократична процедура обігу наказів - "радянська система", як сказав він.

Пан Вибрановський хоче зробити систему продакшнів і створити ринок продакшну в Україні. Регіональна структура: регіональні бюро кількістю до 30 осіб.

12:02 Роман Вибрановський на наступне запитання Тараса Аврахова каже, що суспільне мовлення працюватиме з аудиторією, яка не дивиться комерційне ТБ. "Ми не можемо стати ще одним "1+1" чи холдином "Інтер"", - наголосив він.

Останнє запитання Тараса Аврахова - про регіональне мовлення, якою буде доля та функція регіональних мовників у складі НСТУ. Роман Вибрановський відповів: в кожній області своє бюро. Новини, які вони готують, будуть частиною загальнонаціональних новин (щоденних і тижневих). Чи спроможні регіональні філії робити інші програми - під питанням. "Станом на зараз ми можемо підтягнути випуски новин, які буде мати місцева аудиторія", - сказав кандидат.

11:58 Тарас Аврахов - Роману Вибрановськогму: ваша концепція не містить жодної конкретики, вона дуже загальна. Але запитав поставив про місію. Пан Вибрановський повторив: якби був набір цифр, це було б неповагою до наглядової ради. А з приводу місії - вона розписана в концепції. Один з пунктів: захищати свободу в Україні через незалежну зрозумілу та узгоджену між каналами (суспільного мовлення) редакційну політику. На думку пана Вибрановського, телеканал має не формувати самовизначення нації, а відстежувати процеси в країні, які ведуть до самовизначення.

11:53 Сергія Тарана цікавить, як Роман Вибрановський планує досягати фінансових показників ефективності. Відповідь: "Ми говоримо про принципи, а не показники, тому що в мене не було доступу до внутрішньої інформації. Оголошувати цифри було би профанацією без аудиту, без чіткого розуміння, яким чином можна зменшити неефективні видатки. Нам необхідний аудит!".

Роман Вибрановський також заявив про план зробити суспільне радіо інформаційним радіо №1.

11:51 Тетяна Лебедєва запропонувала зробити перерву на 15 хвилин. Пропозиція не знайшла підтримки більшості членів наглядової ради. Тому перейшли до запитань до Романа Вибрановського.

11:50 Роман Вибрановський наголосив на важливості незалежного інформаційного суспільного радіо. Після цього він завершив свою презентацію.

11:47 Роман Вибрановський продовжує презентацію своєї стратегії:

11:41 За словами Романа Вибрановського, Кодекс етики журналіста - це його спільна розробка з Ігорем Солдатенком.

11:39 Євген Глібовицький вивчає стратегії кандидатів:

11:33 Розпочалася презентація Романа Вибрановського.

11:32 Зураб Аласанія завершив, відповівши на 27 запитань членів наглядової ради.

11:31 Вадима Міського цікавило, коли він зможе побачити нову сітку, коли стартує оновлене мовлення. Зураб Аласанія нагадав, що новий сезон традиційно стартує восени, а от нові програми (за стратегією голови правління), в кращому випадку, вийдуть у світ уже навесні 2018-го.

11:27 Тарас Аврахов дорікнув Зурабу Аласанії катастрофічною втратою рейтингів - як телебачення, так і радіо: "За час вашого керівництва канал втратив рейтинг, радіо з 6-ї позиції скотилося до 2-ї позиції. Як оцінюєте причини такого ганебного стану речей?". "Питання про падіння рейтингів радіо - це питання до вас, ви керували радіо", - парирував Зураб. Пан Аласанія додав, що на каналі багато змінилося, люди мають звикнути до нових цінностей каналу. Він не дозволить далі "торгувати рейтингами, питати канал за рейтинги", буде будувати іншу систему вимірювань.

11:23 Олексій Панич запитав, як буде змінюватися сітка мовлення, чи буде єдина в усіх областях. Зураб Аласанія сказав, що він не хоче єдиної сітки, але на перший рік вона буде єдина. "Кожна область буде дивитися свій сигнал. Ми маємо зберегти всі канали мовлення, які є зараз", - додав претендент.

Також пан Панич уточнив щодо цільової аудиторії: чи не є заширокою аудиторія Першого каналу "14+". Зураб Аласанія відповів, що залюбки зробив би нішевий канал, але "Перший" має бути для всіх аудиторій.

На зауваження Олексія Панича, що Зураб Аласанія не знає якоїсь деталі про роботу НТКУ, Зураб відповів, що досі є люди в компанії, які приховують інформацію від керівника.

11:19 Вікторові Тарану бракувало інформації, як НСТУ під керівництвом Зураба Аласанії працюватиме в інтернеті. Той каже, що роботи дуже багато, бо світ біжить попереду. Поточний сайт не є інтерактивним. Треба вже робити мобільні додатки, а не сайт. За пару років, доки Зураб Аласанія працюватиме над реформою ТБ та радіо, він побачить, куди рухається онлайн-сфера, і тоді буде видно, як саме розвиватися в інтернеті.

11:18 Дарія Карякіна поцікавилася вирішенням питань нацменшин. Зураб повторив те, що казав раніше про важливість інтеграції нацменшин в усіх областях.

11:15 Євген Глібовицький запитав, з ким з конкурентів на посаду пан Аласанія працював би в одній команді. Зураб Аласанія відповів, що з одним з конкурентів уже працював разом - той був ведучим в НТКУ (має на увазі Романа Вибрановського). Каже, що в кожного з конкурентів є цікаві ідеї, який він би взяв собі на озброєння.

11:12 Тетяна Лебедєва поцікавилася роботою з дитячою та молодіжною аудиторією: як Зураб Аласанія буде залучати і розвивати таку аудиторію.

Також пані Лебедєва вважає, що голова правління - це стратегія, а головний редактор - це тактика. Запитала, в яких саме країнах таке суміщення двох посад існує.

Зураб Аласанія каже, що з дитячим мовленням складно. На його особисту думку, діти не дивляться ТБ - з ними треба працювати в інтернеті, в мережах. Він вважає, що треба розвивати тему ігор спеціально для дітей. Натомість його майбутнє правління наполягає на дитячих новинах. Зураб Аласанія хоче працювати з науковцями, які будуть робити пізнавальні програми для дітей. У планах - щонайменше дві програми спільні з науковими музеями.

Щодо головного редактора, який є головою правління - так працює італійський суспільний мовник RAI. Зураб Аласанія не займатиметься веденням програм, але хоче мати вирішальне слово.

11:08 Наталія Скрипка питає, яким чином суспільний мовник відображатиме інтереси людей з особливими потребами, а також яким чином суспільне ТБ забезпечить доступ до інформації для людей з вадами слуху. Зураб Аласанія каже, що він особисто толерантно ставиться до людей з особливими потребами. Він вважає, що титри мають бути кожен день як норма, виступає за те, щоб 100% контенту були титровані.  А мовою жестів вважає, що мають виходити новини - на решту контенту не вистачить перекладачів.

11:07 Ігор Хохич запитав, яким чином буде забезпечувати незалежність висвітлення і рівність політичних сил. "Завжди так робили і будемо робити", - каже Зураб Аласанія. Нагадав, що є один закон, який зобов'язує давати 20 хвилин на висвітлення влади, але є закон про суспільне мовлення, який цього не передбачає. На думку Зураба, опозиція має бути прихильником суспільного, бо кожна політична сила буде представлена в ефірі.

11:04 Володимир Бринзак спитав, яким чином буде покращуватися рівень спортивних журналістів і коментаторів. "Довгою роботою", - каже Зураб Аласанія. НСТУ буде показувати різні види спорту, щоб популяризувати їх та привчати людей дивитися їх, як біатлон.

11:00 В'ячеслав Козак спитав про керівництво радіо. У радіо буде свій генеральний продюсер - керівник. А питання промоушну буде єдине в усієї НСТУ. У Зураба Аласанії є надія, що радіо виступить локомотивом суспільного мовлення. Воно скоріше дійде до українців, ніж суспільне ТБ.

10:56 Олексій Панич спитав, якою Зураб Аласанія бачить модель фінансування НСТУ з повною незалежністю від державних коштів. Зураб каже, що НСТУ буде: по-перше - заробляти (має багато майна, яке можна здавати в оренду), по-друге - прагнути до запровадження абонплати. Абонплата не зараз, бо не готові українці зараз платити, але НСТУ буде до неї прагнути. Абонплата не з домогосподарств, а з кожного громадянина (як у Німеччині).

Наступне запитання Олексія Панича: чи не буде дублювання функцій членів правління, продюсерів. У Зураба Аласанії буде кілька генеральних продюсерів. Одна людина в правлінні - це скоріше ідеолог. А продюсерів буде багато до локального рівня в областях.

Третє питання пана Панича по штату про розподіл творчих і нетворчих працівників 1:1, коли в Олега Наливайка 1:2. Чи розглядається переведення продукції на аутсорс. Зураб Аласанія каже, що цифри умовні, він спирався на міжнародний досвід. Модель може змінитися з часом. На аутсорсі Зураб Аласанія розраховує виробляти половину продукту.

10:53 Тарас Шевченко поставив три запитання: Що з телеканалом "Культура"; чи плануються на якісь посади конкурсний добір; чим Зураб може довести, що він є незалежним кандидатом.

Відповіді Зураба Аласанії:

1. З "Культури" Зураб Аласанія з командою хочуть зробити український Mezzo чи Arte. Він матиме обмежений рейтинг, але матиме найкращих глядачів. Там будуть кращі зразки світової культури, він буде менш динамічним - каналом для роздумів.

2. Усі помітні кадрові позиції у філіях будуть проведені через конкурси.

3. "Свідченням є три роки, що пройшли. Чи хтось одна людина може сказати про мою прихильність у будь-чию користь?"

10:50 Володимир Яворівський - Зурабу Аласанії: "Ви різко виділяєтеся від інших претендентів. У тому числі тим, що ви вже очолював Перший канал". Запитав про те, що заважало Зурабу вивести "UA:Перший" на високий рівень у конкуренції з могутніми популярними олігархічними каналами. Зураб Аласанія каже, що бюджет каналу становив 167 млн грн на рік. З них 103 млн - зарплатня, 47  млн - трансляція, 12 млн - комунальні платежі за "олівець". На розвиток програм, на капітальний розвиток не було жодної копійки. На думку Зураба, голова правління НСТУ має переструктурувати бюджет. Зараз 3% йде на розвиток програм.

10:49 Тетяна Лебедєва перервала допит Зураба Аласанії Тарасом Авраховим: не більше трьох запитань від одного члена наглядової ради до одного кандидата.

10:47 Наступне запитання Тараса Аврахова про мовлення в прикордонних областях, про мовлення для меншин. Зураб Аласанія каже, що сім прикордонних областей мають мовлення для нацменшин. Він не хоче відмежовувати людей у цих регіонах від україномовних українців. Наприклад, робити програми про те, як живуть румуни в Україні, а не відокремлювати румун від українців.

10:45 Тарас Аврахов поставив запитання, якого ніхто не зрозумів - ні члени наглядової ради, ні Зураб Аласанія. Щось про смислове завдання Зураба Аласанії до мовника. Зураб не зміг відповісти, бо не зрозумів питання.

10:43 Тарас Аврахов питав, чи знає кандидат, що таке український мовник, яким він має бути. Зураб Аласанія каже, що НСТУ й так робить 98% контенту українською мовою, а 2% - мовами інших країн.

"Ви стверджуєте, що хочете взяти на себе функцію головного редактора. Це глибокий анахронізм. Таке було за совка", - вважає пан Аврахов.

10:40 Віталій Портников питає, яким чином Зураб Аласанія зробить так, щоб люди дивилися суспільне, а не "Інтер" чи інші комерційні канали. Зураб Аласанія каже, що про рейтинги ніхто не забуде, що три людини в правлінні будуть займатися виключно контентом, але водночас НСТУ буде розробляти інший механізм вимірювання рейтингів - через соцопитування.

10:38 Заступниця голови наглядової ради Світлана Остапа ставить перше запитання до Зураба Аласанії: яким чином він буде налагоджувати співпрацю з профспілками НСТУ і колективом, які не підтримують його кандидатуру.

Зураб Аласанія каже, що цим питанням займатиметься окрема людина в його команді, буде постійно спілкуватися з працівниками, перепідписувати з ними договір.

10:35 Зураба Аласанію просять завершувати. Лишилася одна хвилина для його виступу. За словами пана Аласанії, його презентацію (візуалізацію) робила людина, яка претендує на посаду маркетингового директора. Імені не назвав.

10:31 Триває презентація стратегії кандидата в голови правління НСТУ Зураба Аласанії.

10:23 Прийшов 17-й член наглядової ради, який спізнювався, - Лаврентій Малазонія, повідомляє журналіст ДМ з місця подій.

10:16 Розпочалися презентації стратегій кандидатів. Виступи відбуваються в алфавітному порядку. Першим про свою стратегію розповідає Зураб Аласанія. Підтримати пана Аласанію прийшла його колишня заступниця в НТКУ Дарія Юровська, хоча в майбутню команду членів правління пан Аласанія її не включив:

10:15 Одного з претендентів на голову правління НСТУ Олега Наливайка поки що на засіданні немає, інші семеро кандидатів є, повідомляє журналіст ДМ.

10:08 Засідання розпочалося. Вступне слово говорить голова наглядової ради Тетяна Лебедєва: «Я оголошую засідання відкритим. Наявні 16 членів наглядової ради, тобто кворум є. 17-й член може долучитися трохи пізніше». Порядок денний засідання складається з двох питань: про вибори голови правління та «різне».

10:05 Початок засідання затримується: спізнюються двоє членів наглядової ради Тарас Шевченко та Лаврентій Малазонія. В «Укрінформі» все спокійно, ніякого мітингу перед входом немає, повідомляє з місця подій журналіст «Детектора медіа». Народний депутат Олег Ляшко, який раніше намагався відкликати з наглядової ради представника «Радикальної партії» В'ячеслава Козака, на засідання поки не прийшов.

Опис процедури виборів читайте тут.

Нагадаємо, на конкурс подалися вісім кандидатів на посаду голови правління НСТУ. А саме: Зураб Аласанія (генеральний директор НТКУ 2014–2016 років), Роман Вибрановський (журналіст, екс-директор із виробництва публіцистичних програм на Першому національному, керівник «Проекту комунікації реформ» Українського кризового медіа-центру), Юрій Дараган (екс-гендиректор телеканалу Сумщини ТРК «Відікон», головний продюсер сумського телеканалу СТС до квітня 2016 року), Олександр Зирін (телепродюсер, режисер та оглядач), Олександр Зорка (віце-президент НТКУ, директор Дирекції програм НТКУ з 2001 по 2015 роки), Олександр Коваленко (начальник цеху електростанції в НСТУ з 2011 року й дотепер), Олег Наливайко (голова Держкомтелерадіо з 2014 року й дотепер), Марек Серант (громадянин Польщі, фрилансер, співпрацював із телеканалами EspresoTV та 3S.tv, спецкореспондент на TV Republika і TV Polsat).

З оцінкою представлених кандидатами стратегій ви можете ознайомитися в циклі матеріалів «Детектора медіа». У першому матеріалі «Детектор медіа» порівняв їхні стратегії, зіставив пропозиції та бачення шляхів вирішення ключових проблем, що стоять перед НСТУ, та визначив «білі плями» на дорожній карті, які необхідно буде заповнити новому керівнику, хоч би хто ним став. У другому ми проаналізували пропозиції щодо місії суспільного мовлення та стандартів, за якими воно має працювати. У заключній частині аналізу йдеться про цільову аудиторію, продукт, який мають виробляти суспільні мовники, та економічну модель НСТУ.

На деякі питання, не розкриті в стратегіях, кандидати відповіли в інтерв’ю «Суспільному мовленню».

Також «Детектор медіа» зробив серію відеоінтерв’ю кандидатів: із Зурабом Аласанією та Романом ВибрановськимОлександром Зоркою та Олександром Коваленком, з Олегом Наливайком і Мареком Серантом, з Юрієм Дараганом і Олександром Зиріним.

Фото: стопкадри з трансляції "Укрінформу", а також фото Валентини Балабанової

Коли «Детектор медіа» тільки розпочинав роботу, найпопулярніші українські медіа ще дослухалися до темників. Але завдяки спільній боротьбі журналістів та суспільства це змінилося. Найпоказовіше: Україна пройшла шлях від державного телебачення до Суспільного.

Тепер наша команда прагне розширювати аудиторію та впливовість Суспільного мовлення заради ідей та ідеалів, які воно продовжує ілюструвати.

Запрошуємо приєднатися до нас у цьому завданні, ставши частиною Спільноти «Детектора медіа».
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Коментарі
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду