В Італії створено вільний від цензури канал суспільного мовлення

З 2006 року його авторська політична програма AnnoZero виходила на другому загальнонаціональному державному телеканалі RАІ2 і була закрита влітку 2011-го. У програмі AnnoZero жорстко критикувався  італійський політичний істеблішмент, що давало багато приводів до невдоволення з боку керівництва державного телебачення, зокрема членів Наглядової ради, більшість місць у якому належить прихильникам уряду. Різке незадоволення тематикою і змістом програми неодноразово висловлював італійський прем'єр-міністр Сильвіо Берлусконі.

На знак протесту проти політичної цензури Мікеле Санторо запуститив альтернативний телепроект – нецензуроване «Суспільне телебачення». Економічну основу проекту склала народна передплата – збір добровільних пожертвувань в загальнонаціональному масштабі.  За невеликий період часу сто тисяч осіб зробили внески в розмірі десяти євро, і загальна сума склала один мільйон євро – вдвічи більше, ніж було заплановано організаторами. Перший ефір відбувся увечері 3 листопада.

Санторо застосував експериментальну технологію, уклавши договір про передачу телесигналу з усіма регіональними телекомпаніями, з гігантом супутникового телебачення SKY та низкою  інтернет-провайдерів, які організували пряме включення програми в потоковому режимі. Отже, незважаючи на відсутність єдиного загальнонаціонального телеоператора, програма стала доступною всьому населенню Італії в прямому ефірі. Результат перевершив всі очікування – рейтинг програми склав понад 12% загальнонаціональної глядацької аудиторії. Тільки на регіональних телеканалах програму дивилися 3 млн осіб.

Програма виходитиме щотижня до липня наступного року. Всього заплановано 26 випусків. Незалежне «Суспільне телебачення» вже в день першого свого виходу в ефір стало третім за популярністю телеканалом після державного RАІ1 і 5-го каналу – головного інструменту пропаганди медіахолдингу «Медіасет», що належить Сильвіо Берлусконі.

Джерело Радіо Свобода

comments powered by Disqus