НСТУ подала клопотання до суду про процесуальні зловживання «Ери-Медіа»

29 серпня під час засідання Господарського суду представник НСТУ, директор юридичного департаменту Суспільного Максим Дорофеєв заявив клопотання про процесуальні зловживання ТОВ «Ера-Медіа», яке подало 5 судових спорів, щоб примусити НСТУ не закривати телепрограму «Доброго ранку, Країно!».

Про це сайту «Суспільне. Детектор медіа» сказала директорка департаменту зв’язків з громадськістю та засобами масової інформації Вікторія Сидоренко.

Вона процитувала радника АО «ЮФ "Василь Кісіль і Партнери"» Валерію Савчук про те, що за подібні процесуальні зловживання суд вправі застосовувати штрафи.

«На сьогоднішній день штрафи складають від 528,6 грн до 5286 грн, а у разі повторних чи неодноразових зловживань – від 1 762 грн до 17 620 грн У господарських судах штрафи значно вищі: починаючи від 1 762 грн і аж до 88 100 грн у випадку систематичних чи неодноразових зловживань», – зазначила Валерія Савчук.

Юристка пояснила, що поширеними залишаються процесуальні зловживання у вигляді подання кількох ідентичних позовів, апеляційних або касаційних скарг до одного суду задля маніпуляцій із системою автоматизованого розподілу справ, а також завідомо безпідставне залучення особи як співвідповідача з метою зміни підсудності справи та передачі справи на розгляд іншого суду.

Вікторія Сидоренко припустила, що дляТОВ «Ера-Медіа» суми штрафів незначні, тому воно продовжує користуватися колізіями законодавства.

Нагадаємо, 29 серпня Господарський суд Києва відмовив «Ері» щодо примусової трансляції «Доброго ранку, Країно!». Проте телепрограма «Доброго ранку, Країно!» продовжить виходити в ефірі «UA: Першого» до рішення Апеляційного суду.

Як писав сайт «Суспільне. Детектор медіа», за даними юристів НСТУ, за літо 2018 року ТОВ «Ера-Медіа» розпочало 5 судових спорів (2 у місцевих районних судах м. Києва, Святошинському та Деснянському, та 3 у Господарському суді), аби змусити НСТУ продовжувати трансляцію телепрограми «Доброго ранку, Країно!».

Власник ТОВ «Ера-Медіа», народний депутат України, керівник депутатської групи «Воля народу», колишній регіонал Андрій Деркач вважає, що керівники Національної суспільної телерадіокомпанії України «незаконно та із тиском на журналістів намагається позбавити ефіру програму “Доброго ранку, країно”».

Нагадаємо, що конфлікт між компанія триває не перший рік. З 2001 року ТРК «Ера» мовила на ефірній ліцензії «UA: Першого» в мережі УТ-1 щоденно з 6:00 до 9:00 та з 23:00 до 1:20, що складало 5,3 години. 18,7 годин належало «UA: Першому». Тоді телеканал «Ера»  узяв на себе зобов'язання відмовитися від ліцензії у випадку створення суспільного мовлення. У 2011 році Перший національний отримав ліцензію на супутникове мовлення, яка була підлаштована під аналогове мовлення в частині обсягу мовлення. Тож «Ера» отримала у вигляді подарунку 5,3 години супутникового мовлення на добу за державні кошти. Комерційна ТРК продовжувала мовити ці 5,3 години на добу до 14 квітня 2017 року. 

12 липня 2017 року комерційна телерадіокомпанія «Ера» відмовиться від ліцензії на аналогове мовлення у мережі УТ-1 на користь телеканалу «UA:Перший». Між каналами дійшли згоди, що ТРК «Ера» з 1 серпня залишає ефір у мережі УТ-1. Між ПАТ «НСТУ» та ТОВ «Ера-Медіа» було укладено договір про створення на замовлення програми «Доброго ранку, Країно!», яка виходила в ефірі «UA: Першого» з 20 листопада  2017 року із 6:30 по 9:30 .

ПАТ «НСТУ» листами від 05.06.2018 та від 07.06.2018 направило ТОВ «Ера-Медіа» повідомлення про припинення дії договору через ряд порушень стандартів журналістики, які були виявленні під час моніторингу.

НСТУ повідомила, що з 10 липня 2018 року на «UA: Першому» закривається ранкова програма «Доброго ранку, Країно!», яку згідно з догором для Суспільного виробляло ТОВ «Ера-Медіа». Ведучі заявили, що програму закривають через те, що гостею ефіру стала Юлія Тимошенко.

ТОВ «Ера-Медіа» подало дві позовні заяви проти закриття програми: одну – в Господарський суд, іншу – в Святошинський, «скористалось відомою схемою, а саме залучило фізичну особу (Скачко Злату Георгіївну) як другого відповідача». 27 червня 2018 року Святошинський районний суд міста Києва прийняв ухвалу, яка забороняє НСТУ закрити програму «Доброго ранку, країно!». 11 липня 2018 року програма «Доброго ранку, Країно» продовжила виходити в ефірі «UA: Першого» через ухвалу суду.

Більш детально про те, що відбувається між компаніями, читайте у статті «Змія вкусила корову. Що сталося між «Ерою» і Суспільним»

12 липня Святошинський районний суд міста Києва скасував свою ухвалу про «заборону НСТУ дій щодо припинення трансляції програми «Ера-Медіа», яку видав 27 червня 2018 року. НСТУ змушені транслювати програму «Доброго ранку, країно!» до прийняття остаточного рішення Апеляційним судом міста Київ.

comments powered by Disqus