Британський ITV назвав фільм Channel 4 «паскудною журналістикою»

Фільм «Зірки, бренди та фейкові фанати» (Celebs, Brands and Fake Fans), показаний 5 серпня в рамках програми Dispatches на Channel 4, був присвячений викриттю маркетингових «злочинів» проекту і його зірок.

По-перше, у фільмі показали дослідження того, як шоу використовує соціальні мережі – купуючи фейкові лайки на facebook і штучно накручуючи перегляди на Youtube. Також автори викривального фільму підставили зірок шоу Брук Вінсент (Brooke Vincent), Кетрін Тілдеслі (Catherine Tyldesley)Шобну Гулаті (Shobna Gulati) та ін., домовившись із ними про незаконну промоцію косметичної продукції та прикрас, які насправді вироблені підставною фірмою Puttana Aziendale (в перекладі з італійської – "Корпоративна шльондра"), спеціально зареєстрованою суспільним мовником.

В обмін на фотографії зірок із «брендовими» пакетами та пости зі згадкою Puttana Aziendale в їхніх Twitter-акаунтах їм власне подарували цю продукцію. Наприклад, вони отримали браслети, які нібито мають лікувальні властивості. Акторки розмістили на своїх сторінках фотографії цих браслетів і подяки фірмі-виробнику Puttana Aziendale. Також вони отримали якийсь Mistique Spray для тіла та тонік для обличчя, які врешті виявилися просто підфарбованою водою. За правилами Twitter, такі пости обов’язково мають бути позначені хеш-тегом #spons" або "#ad.

В червні, коли стали відомі деталі майбутнього спецвипуску Dispatches, юристи ITV робили суспільному мовнику попередження, що випуск в ефір цього сюжету матиме наслідки. Зокрема, ITV погрожував Channel 4 судовим позовом, оскільки, на думку юристів ITV, сюжет є наклепницьким – вони заперечують факт отримання акторками подарунків.

Після виходу програми представники ITV заявили, що вже не мають наміру вживати якихось заходів проти Channel 4, оскільки «найбільш серйозні наклепницькі твердження» з фільму вирізано.

«Ми вжили деяких правових заходів, які змусили Dispatches внести зміни в остаточний варіант програми вже в останню добу перед випуском – отже, ряд найсерйозніших наклепницьких звинувачень не включили», – кажуть в ITV.

У свою чергу цю інформацію оскаржено суспільним мовником, представники якого стверджують, що жодних істотних редакційних правок після попереджень ITV зроблено не було.

Представник Channel 4 сказав: «Ми твердо стоїмо на наших журналістських принципах. Варто відзначити, що наше дослідження не було спрямоване проти якоїсь конкретної знаменитості або ITV загалом. Як завжди, ми просто йшли журналістською стежкою. Стандартну процедуру здійснення права на відповідь було проведена, але істотних змін у програму ми не вносили».

Окрім того, як повідомляє The Guardian, за тиждень до виходу фільму в ефір, юридичний директор ITV Ендрю Гарард (Andrew Garard) написав до керівництва Channel 4 приватного листа з досить різким зверненням, називаючи роботу суспільного мовника «паскудною журналістикою».

Джерело: The Guardian

comments powered by Disqus