ZDF спростовує російські закиди щодо підкупу громадських експертів

Керівництво ZDF вважає, що телеканал став мішенню цілеспрямованої кампанії атак прокремлівських засобів масової інформації. Як повідомив 27 червня інтернет-портал журналу Der Spiegel, російське державне телебачення в прайм-тайм звинуватило ZDF у підкупі громадських експертів. Як стверджувалося, вони отримали конверти з грошима за те, що виступили з критикою на адресу президента Володимира Путіна і вироку учасницям панк-групи Pussy Riot. У передачі кореспондента Першого каналу Івана Благого стверджувалося, що з метою організації підтримки Pussy Riot використовувалися «брудні технології». Так, актриса Анна Тальбах нібито визнала, що отримала від ZDF гроші за заяву на підтримку Pussy Riot.

Приводом стала 15-хвилинна передача тележурналу про новини культури Aspekte, що вийшла в ефір 17 серпня 2012 в день винесення вироку Pussy Riot. У передачі брали участь співачка Ніна Хаген (Nina Hagen), лауреат Нобелівської премії з літератури Герта Мюллер (Herta Müller) та Анна Тальбах – усі критикували рішення суду щодо Pussy Riot.

А через 10 місяців, за словами Deutsche Welle, «наближена до Кремля бульварна газета» «Комсомольська правда» опублікувала матеріал під заголовком: «Вони воювали за Pussy Riot. Небезкоштовно». Стаття супроводжувалася фотографією актриси Анни Тальбах, яка, за інформацією російських журналістів, проговорилася в ток-шоу Roche und Böhmermann на тому ж ZDF про те, що отримала гроші за підтримку Pussy Riot.

Представники телеканалу ZDF і сама Тальбах пояснили, що це був жарт. У заяві для преси, наданій агентом актриси, підкреслюється, що вона не отримувала грошей за виступ у передачі Aspekte.

«Навпаки, пані Тальбах без будь-яких попередніх фінансових домовленостей погодилася на прохання програми ZDF Aspekte висловитися з приводу актуальних культурно-політичних подій у зв'язку з Pussy Riot, не отримавши за це винагороди у будь-якій формі», – йдеться в заяві .

В документі також наголошується, що її жарт з цього приводу був повністю в ключі сатиричного ток-шоу Roche und Böhmermann:

«Пані Тальбах дуже шкодує, що її сатиричне висловлювання виявилося неоднозначним і приносить вибачення програмі ZDF Aspekte за пов’язані з цим неприємності».

Проте в Москві до цього не прислухалися. Тему продовжило телебачення. У керівництві ZDF вважають, що телеканал став мішенню цілеспрямованої кампанії атак прокремлівських засобів масової інформації.

Це не перший випадок, коли в Москві не зрозуміли жартів німецького телеканалу, зазначає Der Spiegel. У сатиричній програмі ZDF Heuteshow, що вийшла в ефір у грудні 2011, Олівер Велькес (Oliver Welkes) висміяв підтасовування на виборах і мовчазний ухід тодішнього президента Дмитра Медведєва, після чого ЗМІ Росії висловлювали протести.

Джерело: Deutsche Welle

comments powered by Disqus