osvita.mediasapiens.ua

ТРК «Ера» йде з ефіру «UA: Першого»

Комерційна телерадіокомпанія «Ера» відмовиться від ліцензії на аналогове мовлення у мережі УТ-1 на користь телеканалу «UA:Перший». Про це з медіакомпанією домовилося нове керівництво Національної суспільної телерадіокомпанії України, повідомляє прес-служба «UA: Першого».

ТРК «Ера», яка з 2001 року мовила паралельно з телеканалом «UA:Перший» щоденно протягом понад 5 годин (з 6:00 до 9:00 та з 23:00 до 1:20), з 1 серпня залишає ефір.

Компанії започатковують співпрацю, в рамках якої «ЕРА Медіа» отримає можливість виходити в ефірі «UA:Перший» з 06:30 до 09:30 з ранковою розважально-інформаційною програмою.

«Нарешті ми вирішили питання, яке не могло зрушити з місця протягом 16 років, відколи Національна рада з питань телебачення і радіомовлення України надала "Ері" ліцензію на аналогове мовлення у мережі УТ-1. Нам вдалося знайти компроміс, який влаштовує обидві сторони. Тепер принцип "одна частота – один канал" знову запрацює», – сказав голова правління НСТУ Зураб Аласанія.

«Встановлення партнерських стосунків і розвиток довгострокової співпраці "Ера Медіа" та НСТУ спрямовані на втілення спільних проектів. "ТРК "Ера" відмовляється від продовження ліцензії на аналогове ефірне мовлення з 1 серпня 2017 року . При цьому ми переходимо до професійної співпраці й на замовлення НСТУ вироблятимемо не менше 3 годин телепродукції на день для ранкового ефіру телеканалу "UA:Перший"», –зазначив Ігор Лоташевський, генеральний директор «Ера Медіа».

Завдяки досягненню таких домовленостей керівництву НСТУ вдалося ще на крок наблизитися до виконання вимог Закону України «Про суспільне телебачення і радіомовлення». Адже в ньому зазначено, що Суспільне має мовити 24 години на добу в ефірах двох загальнонаціональних телеканалів – «Культура» і «UA:Перший», повідомляє телеканал. 

Нагадаємо, 20 квітня Нацрада призначила позапланову перевірку телеканалу «Ера» (ТОВ «ТРК “Ера”») за всіма його ліцензіями через відсутність супутникового та ефірного аналогового мовлення в регіонах. Сама ТРК «Ера» поскаржилася до Нацради і генпрокурора Юрія Луценка на Національну суспільну телерадіокомпанію України (НСТУ), з якою ділить ефірну мережу УТ-1, на те, що НСТУ 14 квітня вилучила «Еру» зі свого супутникового сигналу, через що й припинилася роздача сигналу «Ери» на ефірні передавачі в регіонах. Унаслідок цього ефірне мовлення «Ери» є лише в Києві, а в інших містах у час мовлення «Ери» на частотах УТ-1 транслюється чорний квадрат.

Детальніше про те, відколи «Ера» мовила на одному супутниковому каналі з «UA:Першим», чому співпрацю розірвали та що робити далі «Ері» - читайте в матеріалі Ольги Жук «Що криється за конфліктом «Ери» і НСТУ».

30 квітня завершився строк дії ліцензії ТРК «Ера» на ефірне аналогове мовлення в мережі УТ-1. Компанія подала заяву на продовження ліцензії. Водночас законом про суспільне мовлення передбачено, що суспільний мовник, з яким зараз «Ера» ділить ефір, повинен мати цілодобове мовлення на своїх частотах. Унаслідок цього виникла юридична колізія. Її вирішення залежить від подальших дій Нацради. Голова наглядової ради НСТУ Тетяна Лебедєва, коментуючи це питання, зауважила: «Згідно з буквою закону я не бачу підстав, щоб не продовжити ліцензії. Та за духом закону в Суспільного, має бути 24 години мовлення. Але як це зробити?».

Нацрада поки що не розглядала заяви ТРК «Ера» про продовження ліцензії. Доки регулятор не прийняв ніякого рішення (продовжити або відмовити в продовженні), діє стара ліцензія «Ери», навіть якщо вона прострочена.

27 квітня Нацрада переоформила супутникову ліцензію ТРК «Ера» на мовлення обсягом 5 годин 18 хвилин на добу у зв’язку зі зміною супутника Amos 2 на Amos 3. А 12 травня Нацрада за заявою самої ТРК «Ера» анулювала іншу її супутникову ліцензію – на цілодобове мовлення, якого «Ера» тривалий час не вела.

На початку травня з оприлюднених протоколів Нацради стало відомо, що у 2001 році під час отримання ліцензії на аналогове мовлення на частотах УТ-1 телеканал «Ера» узяв на себе зобов'язання відмовитися від ліцензії у випадку створення суспільного мовлення.

У травні 2017 року ТРК «Ера» (ТОВ «Телерадіокомпанія “Ера”») подала до суду позов проти Концерну радіомовлення, радіозв’язку і телебачення (Концерн РРТ) і ПАТ «Національна суспільна телерадіокомпанія України» (НСТУ) про стягнення 27 млн 437 тис. 630 грн. 30 травня Господарський суд міста Києва повернув позовну заяву без розгляду через те, що ТРК «Ера» не сплатила судового збору. 

comments powered by Disqus