Уряд Замбії не бачить необхідності у рекапіталізації суспільних медіа

Голова інституту Даніель Сіказуе (Daniel Sikazwe) стверджує, що медіа можуть відмовитися від своєї суспільної ролі, якщо держава не здійснюватиме значні інвестиції в їхній бюджет.

Він заявив про це, виступаючи з доповіддю про замбійський проект медійного моніторингу виборів, який був проведений нещодавно.

Однак влада вважає, що в країні й без того належним чином організоване суспільне мовлення. Так, міністр інформації, телерадіомовлення та праці Фексон Шаменда (Fackson Shamenda) зазначив, що саме з цією метою  уряд і призначає усіх керівників суспільних ЗМІ.

Альтернативну точку зору висловив президент Асоціації преси Замбії (PAZA) Ендрю Сакала (Andrew Sakala), який підтвердив, що після вересневих виборів країна і так зробила значний крок у врегулюванні суспільного мовлення.

Довідка:

Суспільне мовлення Замбії було створено ще у 1964 році, коли міжнародна компанія London-Rhodesia Company (Lonrho), заснована трьома роками раніше на комерційних засадах, була націоналізована рішенням уряду країни. Новостворений мовник Zambia Broadcasting Corporation (ZBC) у 1987 році був трансформований у Zambia National Broadcasting Corporation (ZNBC). Відтоді компанія невпинно розвивається та сьогодні має станції по всій країні.

До її складу входять два телевізійні (ZNBC TV, TV2) та три радіоканали (Radio 1, Radio 2, Radio 4). З радіостанцій лише в ефірі Radio 1 звучать найпоширеніші мови Замбії. Усі інші станції, так само, як і телеканали, здійснюють мовлення англійською. Однак головний мовник країни ZNBC TV кожного робочого дня виділяє 5 хвилин свого ефіру для новин національними мовами. 

Джерело: Zambia National Broadcasting Corporation

comments powered by Disqus