osvita.mediasapiens.ua

Сумська філія Суспільного припустилася порушення стандартів – Незалежна медійна рада

Стопкадр із програми на YouTube

Відповідний висновок НМР поширила 19 січня.

За зверненням одного з героїв журналістського розслідування, здійсненого телеканалом «UA: Суми», Олександра Соколова, Незалежна медійна рада розглянула на предмет відповідності професійним стандартам журналістики випуск «Видавці коммайна» розслідувальної передачі «Під прицілом». В аналізованому випуску журналісти досліджували одну зі схем приватизації комунального майна в рамках провадження підприємницької діяльності з розповсюдження видавничої продукції українською мовою. На думку журналістів, одна з компаній, що займалася подібною схемою приватизації (ТОВ «Ікс-Прес»), була пов’язана з родиною Соколових, у якій пани Олег та Олександр були або є депутатами Сумської міської ради.

Незалежна медійна рада вітає розвиток розслідувальної журналістики в регіонах, що дозволив віднаходити випадки корупційних зв’язків на місцевому рівні. Але від таких проектів також варто вимагати дотримання всіх стандартів інформаційної журналістики, зокрема таких як достовірність, збалансованість подання інформації, а також відділення фактів від припущень. Особливої ваги дотримання стандартів набуває в ситуаціях, коли творцем контенту є суспільний мовник та його філії.

Протягом випуску передачі верифікувати низку фактів із представлених під час трансляції даних неможливо чи маломожливо. Зокрема, автори передачі стверджують, що Ігоря Сурму, власника ТОВ «Ікс-Прес», пов'язують із Олегом Соколовим, колишнім депутатом Сумської міськради. Однак не наведено жодного доказу зв’язків між цими особами. Далі з уст автора передачі лунає: «Хто ж насправді стоїть за ТОВ “Ікс-Прес” і схемою відчуження майна — дивіться далі», — після чого починається відеоряд політичного шляху родини Соколових. Із цього відеоряду напрошується висновок про те, що за ТОВ стоїть саме родина Соколових, однак належних матеріалів на підтвердження цього в сюжеті теж не показано. Також розслідувачі, фактично формуючи уявлення про причетність родини Соколових до корупційної схеми, не надали слова представникам родини, а саме панам Олегові чи Олександрові Соколовим, і не повідомили про відмову Соколових надавати коментарі для сюжету, якщо така мала місце.

Із повним текстом висновку можна ознайомитися тут.

Нагадаємо, Незалежна медійна рада є органом саморегулювання у сфері медіа, до якого входять 15 членів (поки що їх лише 14) – авторитетних журналістів та громадських активістів, які мають ґрунтовний досвід у медійній сфері. Склад медійної ради сформували наприкінці 2015 року п’ять медійних організацій – Центр демократії та верховенства права (у минулому – Інститут медіа права), Інститут масової інформації, «Інтерньюз-Україна», «Детектор медіа» (у минулому – ГО «Телекритика») та фундація «Суспільність».

Окрім надання експертних висновків щодо вирішення суперечливих ситуацій, Незалежна медійна рада надає рекомендації органам влади та іншим зацікавленим особам задля вдосконалення регулювання у медійній сфері.

Головою Незалежної медійної ради є голова ГО «Детектор медіа» Наталія Лигачова, секретарями – медіаюристи Ігор Розкладай (Центр демократії та верховенства права) та Роман Головенко (Інститут масової інформації).

За перший рік своєї роботи Незалежна медіайна рада ухвалила 11 рішень, які стосувалися порушення телеканалом НТН декомунізаційних норм законодавствазапису передачі за участі Вікторії Шилової в ефірі телеканалу «Репортер» (Одеса)порушень при висвітленні інформації про пункт для біженців у Яготинірезонансного «Подвійного життя Президента»серіалу «Не зарікайся»критики епізоду «Слідства.Інфо» на сайті texty.org.uaтрансляції телеканалом «Гамма» передач за участю Петра Симоненкарекламних роликів «Рідна Роса», «Шустов» і «Первак»випуску передачі «Відкритий мікрофон» на радіо «АКС»випусків передачі «Трафік з Кивою» на телеканалі NewsOne і публікації в газеті «Дзеркало тижня» матеріалу Вадима Трояна «Війна на кримінальному фронті». Крім того Незалежна медійна рада підготувала одну рекомендацію Нацраді щодо регулювання контенту.

У 2017 році Незалежна медійна рада ухвалила 10 рішень: щодо змісту розважальних передач та їх анонсів на телеканалі СТБ («Один за всіх», «Битва екстрасенсів», «Хата на тата», «МастерШеф»), щодо правомірності обмеження ретрансляції телеканалу «Дождь» в Україніщодо трансляції передачі «Территория заблуждений» виробництва телеканалу РЕН ТВ у Маріуполіщодо трансляції документального фільму «Олесь Бузина: жизнь вне времени»щодо трансляції програми «Слідами грантоїдів: спеціальний репортаж» телеканалом «Україна»щодо сюжету «Отбор судей в Верховный Суд: кто виноват в срыве процесса» у «Подробностях» на «Інтері»щодо змісту розважальних передач та анонсів на телеканалі СТБщодо випусків передачі «Стосується кожного» на телеканалі «Інтер» від 9 та 13 жовтня 2017 року, щодо трансляції телеканалом NewsOne сюжету про розгляд комітетом із фінансових питань Конгресу США наявності корупції в НБУ та щодо трансляції телеканалом «112» документального фільму «Операція “Паспорт”».

comments powered by Disqus