osvita.mediasapiens.ua

ТОП-10 публікацій «Суспільного мовлення» у 2016 році, які найбільше зацікавили читачів

Серед читачів «Суспільного мовлення» найбільш популярними стали публікації про кадрові зміни в НТКУ об’єднаній, конфліктну ситуацію з ГО «Громадське телебачення», відповіді «UA: Перший» щодо критики трансляції Олімпіади в Ріо, а також про хід реформи Суспільного мовлення в регіонах.

Отже, перше місце посіло інтерв’ю Катерини Толокольнікової «Майкл Щур: Армія дуже класно провітрила мені голову». Станом на 6 січня 2017 року ця публікація набрала 7910 переглядів. У розмові з журналісткою «Детектора медіа» найвідоміший канадський телеведучий в Україні Майкл Щур розповів, як створюється його нова програма«#@)₴?$0», чи на нього вплинула служба в ЗСУ, та яким він бачить майбутнє Суспільного без Зураба Аласанії.

В інтерв’ю Майкл Щур прокоментував звільнення Зураба Аласанії з посади генерального директора НТКУ: «Для мене це була несподівана історія. І неприємна. Але не в плані того «Як ти міг, Зурабе?», а тому, що, блін, мало бути всьо класно… Я думаю, що хтось знайшов спосіб як на Зураба натиснути й поставити в становище, коли або на нього з’явиться беззаперечний компромат, або він піде геть. Чи це просто так склалося…Адже він стільки часу важко працював й робив реформу і йому це вдавалося…Я вважаю, що це щонайменше заслуговує на оцінку його як феномена. Дуже шкода, що він пішов, але я поважаю і приймаю його рішення. І це не є кінець Суспільного. Я думаю, що все буде добре».

Друге місце посіла стаття Світлани Остапи «Наслідки відставки Зураба Аласанії. Головне не з’їхати з глузду», яка набрала 5709 переглядів.

Медіаексперт, заступниця шеф-редактора порталу «Детектор медіа», член наглядової ради ПАТ НСТУ підкреслила, що резонансне звільнення Зураба Аласанії нарешті привернуло увагу до всіх проблем з просуванням реформи суспільного мовлення. Вона дійшла наступних висновків: «Є багато людей, які реально переживають за відставку Зураба Аласанії, не менше в нього й ворогів. Але ще жодна кадрова зміна не призвела до кінця світу. Зараз головне – довести реформу до кінця й не допустити встановлення контролю з боку влади за інформаційною політикою каналу. А Зураб, може, ще й повернеться, але тільки в тому разі, як виграє конкурс на посаду голови правління ПАТ НСТУ. І він уже заявив про те, що балотуватиметься на цю посаду».

Третє місце посіло інтерв’ю кореспондентки сайту «Суспільне мовлення» Ольги Жук з керівником спортивного мовлення телеканалу «UA: Перший» Нікіта Хорозов «Відповів за весь «UA: Перший»: Нікіта Хорозов – про критику трансляції Олімпіади».

 

Починаючи з 5 серпня, після церемонії відкриття Олімійських Ігор у Ріо, серед користувачів Facebook покотився клубок претензій до трансляції Олімпіади телеканалом«UA: Перший». З кожним днем на канал лилося все більше критики: «Ну як так можна?», «Що за непрофесійність?», «Де вони знайшли тих коментаторів?» і так далі. Сайт «Суспільне мовлення» зібрав найбільш гострі зауваження користувачів Facebook і звернувся з ними до керівника спортивного мовлення телеканалу «UA: Перший» Нікіти Хорозова.

Четверте місце посіло інтерв’ю Світлани Остапи «Наталя Гуменюк: «Новини “Громадського телебачення” мають бути золотим стандартом якості». Воно набрало 3751 переглядів.

Голова ГО «Громадське телебачення» розповіла про розбудову організації, амбіції «Громадського International», скандал із Романом Скрипіним та ліцензії на супутник та кабель.

Пяте місце – також інтерв’ю Катерини Толокольнікової «Сергій Грішин про виключення з ГО «Громадське телебачення»: «Це політичне рішення».

 

15 лютого громадська організація «Громадське телебачення» виключила зі своїх членів Сергія Грішина та Романа Скрипіна. Сергій Грішин виклав свою точку зору щодо формальних і фактичних причин такого кроку.

Шосте місце посіла стаття Мар’яни Заксило «FM-мережа «Українського радіо» розширилася до 134 міст», яка набрала 2762 переглядів.

За підсумками проведеного 31 березня Національною радою з питань телебачення і радіомовлення конкурсу на вільні частоти FM-мережа першого каналу «Українського радіо» (майбутнього Суспільного радіо) розширилася до 134 радіочастот. Заступник головного редактора інтернет-видання «Детектор медіа» Мар’яна Закусило дослідила, чи є перспективи для подальшого розвитку?

Сьоме місце – інтерв’ю Світлани Остапи з заступником генерального директора НТКУ по роботі з філіями Михайлом Шматовим під назвою «У регіонах іще не усвідомили, що з нового року буде вже не державний, а суспільний мовник».

 

Воно набрало 2364 переглядів. Михайло Шматов розповів про роботу нещодавно створеного підрозділу, співпрацю з колишніми ОДТРК, об’єднання ліцензій та плани щодо конкурсу на посаду голови правління ПАТ НСТУ.

«Я прийшов на НТКУ, щоб попрацювати на НСТУ. Я хотів би попрацювати в незалежній суспільній медіакомпанії», – зазначає Михайло. Він має власне бачення, хто повинен бути головою правління новоствореного ПАТ НСТУ, хоча й не називає цю особу. І не виключає, що візьме участь у наступних виборах голови правління.

Восьме місце посів моніторинг новин філій НТКУ Західного регіону Антоніни Мніх «Знелюднені новини за чужим сценарієм», який набрав 2177 переглядів.

 

Медіаексперт виявила, що у новинах філій НТКУ Західного регіону ознаки замовності мав кожен п’ятий сюжет. Вона зробила узагальнений моніторинг від 4–8 липня 2016 року матеріалів з ознаками замовності (або цензури) та дотримання професійних стандартів у новинах регіональних філій НТКУ Волинської, Закарпатської, Івано-Франківської, Львівської, Тернопільської, Хмельницької та Чернівецької областей. Зацитуємо авторку: «Принаймні в моніторинговий період новини жодної із семи філії НТКУ заходу країни не були чистими: сюжети з порушеннями, які можуть свідчити про ознаки замовності, були в усіх, - від 5% контенту в Хмельницькому до 22% у Тернополі. Загалом перевірку на можливу замовність не пройшла кожна восьма новина, або 12% од усіх перевірених. І якщо в новинах східних каналів комерційної «джинси» не було взагалі, то в західних телевізійників ознаки замовності мав кожен п’ятий сюжет. До того ж закарпатці примудрилися впродовж одного дня випустити в ефір відверту промоцію курортного закладу та нової служби таксі».

Дев’яте місце посів аналіз сітки мовлення Луганської філії НТКУ «ЛОТ у вигнанні» Наталії Данькової. Він набав 1594 перегляди.

 

З літа 2015 року Луганська обласна телекомпанія (ЛОТ) відновила мовлення з Сіверодонецька. Оскільки в Луганську на частотах ЛОТ із використанням її техніки мовить підконтрольний «ЛНР» канал «Луганськ 24», новому колективу довелося створювати медіа заново. За перший рік мовлення було вибудовано нову сітку, запущено прямоефірні випуски новин, створено низку програм власного виробництва.

Десяте місце посів чат на на «Детекторі медіа» з генеральним директором НТКУ Зурабом Аласанією, який відбувся 25 квітня. Оприлюднений чат «Суспільне буде на 28 каналах ТБ та радіо і, що набагато важливіше, в мережі» набрав 1582 перегляди.

Пан Аласанія розказав читачам порталу про можливість зняття з посади, контент «UA: Першого», ліцензії та зарплати. Тоді він прокоментував заяву НСЖУ до прем’єр-міністра Володимира Гройсмана відносно свого можливого звільнення. «Ніяк не ставлюся. Не цікавить. Аргументи несерйозні», – відповів Зураб Аласанія та пообіцяв повернення Майкла Щура в ефір «UA: Першого».

Нагадаємо, мета сайту «Суспільне мовлення» – популяризувати ідею Суспільного в Україні, а також спонукати регуляторні органи у сфері медіа почути і прислухатись до громадської та експертної думки щодо суспільного мовлення, сприяти його якнайшвидшому створенню.

comments powered by Disqus