Андрій Деркач прокоментував закиди Зураба Аласанії в причетності до мітингів проти керівництва НСТУ

Так він прокоментував сайту «Суспільне. Детектор медіа» можливу причетність до організації костюмованих мітингів під телецентром «Олівець», в якій його підозрює голова правління Національної суспільної телерадіокомпанії України Зураб Аласанія.

13 і 19 липня під головним офісом НСТУ пройшов мітинг за відставку керівництва НСТУ та з вимогою «дивитися якісне телебачення». Протестувальники назвали себе«ініціативною групою громадян м. Київ». Один із мітингувальників був у костюмі героя російського анімаційного мультсеріалу на ім’я Нулик. Вони зачитували заяву, в якій допустилися помилок, зокрема, замість НСТУ казали НТКУ, виконавчого директора ПАТ «НСТУ» Олександра Лієва назвали «комерційним директором» «Олієвим», а також заявили, що Суспільному з бюджету виділили 971 мільйон грн замість 776 млн грн.

Після чергового мітингу Зураб Аласанія написав у себе на сторінці у Facebook: «Думаємо, чи не допомогти Деркачеві маркетологами. Ну ніякого ж креативу, одна й та же фігня за графіком відпрацьовки. Андрій, як говорив один твій соратник іншому твоєму соратникові - "У тебя скучное ліцо, тебе денег нікто не даст!"».

Сайт «Суспільне. Детектор медіа» звернувся до Андрія Деркача за коментарем. Подаємо повний текст коментаря пана Деркача без змін, на чому він наполягав:

«Хочу повідомити, що володію інформацією про особисті стосунки керівника НСТУ з мультиплікаційними та іншими казковими персонажами приблизно на такому ж рівні, на якому вже багато місяців перебуває рейтинг Суспільного телебачення. Тобто на нульовому. Дозволю собі не коментувати фобії дауншифтерів вітчизняного телевізійного ринку, які загрузли в корупційних скандалах та внутрішніх конфліктах. Тим більше, що інформація по суті викладена на моїй сторінці в ФБ. Разом з тим пропоную вашому виданню підтримати боротьбу за свободу слова журналістів «Доброго ранку країно» проти цензури чиновників НСТУ. Цим самим ви доведете, що ваше видання не є, як про вас пишуть в медіа, ангажованим учасником цькування та цензури, що сепарує журналістів на правильних та неправильних, лояльних та не лояльних, а насправді стоїте на захисті інтересів свободи слова. З повагою, Андрій Деркач

P.S. Прошу дати в повному обсязі без вирваних фраз і скорочень у разі публікації в ЗМІ».

10 липня, згідно з договором між ПАТ «НСТУ» та ТОВ «Ера-медіа», програма «Доброго ранку, країно!», яку виробляє ТОВ «Ера-медіа» Андрія Деркача, мала б більше не виходити в ефірі «UA: Першого».

9 липня Андрій Деркач написав на своїй сторінці у Facebook: «На протяжении более, чем 20 лет я создал и участвовал в создании многих независимых медиа.

Важнейшей ценностью в работе этих медиа всегда считал ценность свободы слова, за которую мы боролись и продолжаем бороться.

Мы не дали Кучме закрыть "Радио Свободу" и "BBC". Мы транслировали их на "Эре", создавая продукт с начала двухтысячных.

Мы боролись на Майдане 2004-го – тогда ТРК "Эра" и радио "Эра" были голосом Майдана и мы не дали Януковичу задушить свободу слова.

При поддержке посольства США и Великобритании мы отбились от СБУ и МВД, которые хотели закрыть Эру.

Во все времена, при всех правителях мы подавали объективную информацию, выдерживая баланс мнений и предоставляя возможность высказаться всем политическим силам.

И вот сегодня идет очередная борьба за свободу слова. Руководители "UA:Перший" не удосужились надлежащим образом проинформировать "Эра-медиа" о своем желании разорвать договорные отношения и прекратить транслировать "Доброго ранку країно!".

Бумага из "папки Аласании", о якобы разрыве отношений, увы, предназначена только для использования в личном быту Аласании.

Потому что подписывать документы задним числом, это все равно что увольнять чиновника-коррупционера с работы после поимки на взятке.

В руководстве Суспильного заврались. Разбираться в чем-то вранье не моя компетенция, а суда».

Нагадаємо, у 2001 році комерційний телеканал «Ера» поділив аналогове мовлення в мережі УТ-1 з Першим національним (з 2015 року — «UA: Перший»). ТРК «Ера» мовила щоденно з 6:00 до 9:00 та з 23:00 до 1:20, загалом п’ять годин двадцять хвилин. Решта залишалась «UA: Першому». У 2011 році, коли Перший національний отримав ліцензію на супутникове мовлення, «Ера» отримала подарунок — п’ять годин двадцять хвилин супутникового мовлення на добу державним коштом.

Подарунки для «Ери» закінчилися з призначенням Зураба Аласанії гендиректором Національної телекомпанії України. 2015 року ТРК «Ера» почала сама платити за супутник і послуги Концерну радіомовлення, радіозв’язку та телебачення.

14 квітня 2017 року було припинено супутникове мовлення ТРК «Ера» — а отже й ефірне аналогове мовлення в регіонах, оскільки «Ера» роздає сигнал із супутника по ефірних передавачах мережі УТ-1.

12 липня 2017 року «Ера» відмовилася від ліцензії на аналогове мовлення в мережі УТ-1 на користь телеканалу «UA: Перший». Канали домовилися, що ТРК «Ера» з 1 серпня залишає ефір, натомість отримує можливість виходити в ефірі «UA: Першого» з 06:30 до 09:30 із ранковою розважально-інформаційною програмою.

За умовами договору, НСТУ не має права втручатися в редакційну політику програми «Ера-медіа», проте має право моніторити випуски й надавати рекомендації в разі виявлених порушень стандартів журналістики, яких не повинно бути на Суспільному.

За даними НСТУ, команда, яка виробляє програму «Доброго ранку, країно!», регулярно зашивала у прямий ефір сюжети й інтерв’ю, які порушували стандарти. В НСТУ це помічали й просили «Ера-Медіа» припинити. Зразки порушень опублікував член правління НСТУ Роман Вінтонів. Попри те, що програма позиціюється як інформаційно-розважальна, у ній траплялося чимало жовтих і кривавих новин, а також розмов із політиками, чию появу в ефірі важко пояснити з погляду інтересів аудиторії.

Врешті, за місяць до закінчення договору НСТУ надіслала «Ера-Медіа» два листи про припинення договору. «Ера-Медіа» заявила, що листи-попередження мала б отримати, згідно з договором, до 11 червня 2018 року, а працівники «Укрпошти» доставили їх аж 19 червня, тож їх можна вважати недійсними: договір автоматично продовжився на рік.

«Ера-Медіа» подала позовну заяву у два суди — Господарський та Святошинський міста Києва. Суд 27 червня 2018 року прийняв ухвалу, якою зобов’язав НСТУ не закривати програму «Доброго ранку, країно!».

Тим часом 5 липня в ефірі програми з’явилась Юлія Тимошенко. Ефір мав усі ознаки неприхованої самореклами та агітації. 

12 липня Святошинський районний суд міста Києва скасував свою ухвалу про «заборону НСТУ дій щодо припинення трансляції програми "Ера-Медіа"», яку видав 27 червня 2018 року. ТОВ «Ера-медіа» має 15 днів, щоб подати апеляційну заяву і до цього часу продовжує виходити в ефірі «UA: Першого».

Фото: Facebook-сторінка Андрія Деркача

comments powered by Disqus