У новинах «UA: Першого» побільшало порушень стандарту балансу думок

Найчастіше в новинах головного суспільного телеканалу порушуються стандарти повноти, достовірності (посилання на джерела) та відокремлення фактів від коментарів, а ситуація з дотриманням балансу думок погіршилася. Про це свідчить моніторинг дотримання стандартів у головних випусках новин «UA: Першого», здійснений громадською організацією «Детектор медіа» 12–17 березня 2018 року.

У порівнянні з грудневим моніторингом 2017 року в новинах суспільного мовника помітно побільшало випадків порушення стандарту балансу думок (17 % матеріалів порівняно з 4 %). Натомість стало відчутно менше матеріалів із порушенням стандарту достовірності (36 % порівняно з 51 %) і стандарту відокремлення фактів від думок (19 % порівняно з 40 %). А от випадків порушення стандартів оперативності й точності експерти не виявили.

Один із 53 проаналізованих матеріалів містить грубе порушення стандарту балансу думок, що змусило експертів віднести його до категорії матеріалів із ознаками можливої замовності. «У матеріалі за 16 березня про те, що регламентний комітет ВР отримав подання Генпрокуратури на притягнення до кримінальної відповідальності Надії Савченко, грубо порушено стандарт балансу думок, не наводиться позиція самої Савченко ні у відповідь на саму подію цього дня, ні на широке цитування обвинувачень Луценка, які наведено в бекграунді. Враховуючи серйозність цих обвинувачень, позиція підозрюваної чи її захисту обов’язково повинна була бути озвученою», — пояснюють експерти.

Детальний аналіз усіх матеріалів 12–17 березня читайте у звіті.

Нагадаємо, експерти ГО «Детектор медіа» проводять моніторинги новин Національної суспільної телерадіокомпанії, у тому числі «Українського радіо» та філій Суспільного в кожному обласному центрі.

Про моніторинги, які проводить ГО «Детектор медіа», неодноразово відгукувалися працівники Суспільного. Наприклад, продюсерка Рівненької філії НСТУ Інна Білецька завдяки цим моніторингам щоразу удосконалює роботу своєї команди. У лютому 2018 року рівненський суспільний телеканал, який мав назву РТБ, отримав логотип Суспільного – UA:. Це стало можливим завдяки тому, що під час моніторингу не виявлено жодного матеріалу з ознакою замовності.

Менеджер Полтавської філії НСТУ Євгеній Сердюк вдячний за те, що проводяться такі моніторинги. «Я дуже вдячний «Детектору медіа» та іншим організаціям, які проводять моніторинги регіональних новин. Після виходу моніторингу за грудень, де в експертів були претензії до Полтавської філії НСТУ, в нас із цього приводу відбулися збори. Ми проаналізували всі зауваження, де, на думку експертів, були порушення стандартів, обговорили допущені помилки і тепер намагаємося не помилятися. Хочемо, щоб частіше проводили моніторинги, тоді новини на суспільному будуть ще кращими», – сказав він.

comments powered by Disqus