Суд скасував ухвалу про заборону припинення трансляції «Доброго ранку, країно!» на «UA: Першому»

Про це у себе на сторінці у Facebook написав голова правління Національної суспільної телерадіокомпанії України Зураб Аласанія.

«Тепер 15 днів на оскарження Ерою»,  – зазначив він.   

ТОВ «Ера-Медіа»подало заяви паралельно у два суди – Господарський суд, який має вирішувати між компаніями, та Святошинський районний суд, який має вирішувати спори між фізичними особами. ТОВ «Ера-Медіа» подало позов у Святошинський суд через те, що її працівниця Скачко Злата Георгіївна, з якою компанія уклала угоду до 2019-го року, хоче розірвати угоду. Причина розривання угоди – Суспільне не продовжує угоду з «Ера-Медіа». Тому «Ера-медіа» у суді добивалася заборонити НСТУ припиняти угоду.

Суд встановив, що заява представника ТОВ «Ера-Медіа» Дикого В.О. про забезпечення позову шляхом примусової трансляції програми є незаконною та необґрунтованою, оскільки ПАТ «НСТУ» не є суб’єктом спірних матеріально-правових відносин та не має обов’язків, які з них випливають, перед позивачем та Скачко З.Г.

У судовому засіданні суд також виявив, що ухвалою Господарського суду міста Києва уже відкрито провадження за позовом ТОВ «Ера-Медіа» до ПАТ «НСТУ» про визнання договору продовженим. Але на час постановлення ухвали про забезпечення позову від 27.06.2018 року Святошинський районний суд міста Києва не знав про наявність у провадженні Господарського суду м. Києва справи між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав.

Суд також вказав, що позовні вимоги ТОВ «Ера-Медіа» повинні розглядатись і саме розглядаються виключно в порядку господарського судочинства України, що підтверджується ухвалою господарського суду міста Києва від 27.06. 2018 року.

Отже заява представника ТОВ «Ера-Медіа» Дикого В.О. про забезпечення позову не підлягає розгляду в цивільному процесі і заходи забезпечення позову по даній справі мають бути скасовані. Крім цього, вказано на порушення судом ч. 10 ст. 150 ЦПК України при встановлені ухвали про забезпечення позову.

Зураб Аласанія у коментарі сайту «Суспільне. Детектор медіа» повідомив, що програма «Доброго ранку, країно!» буде виходити в ефірі Суспільного наступні 15 днів, а якщо ТОВ «Ера-Медіа» подасть апеляційну скаргу, то до прийняття остаточного рішення Апеляційним судом міста Київ.

Нагадаємо, з 2001 року ТРК «Ера» мовила на ефірній ліцензії «UA: Першого» в мережі УТ-1 щоденно з 6:00 до 9:00 та з 23:00 до 1:20, що складало 5,3 години. 18,7 годин належало «UA: Першому». Тоді телеканал «Ера»  узяв на себе зобов'язання відмовитися від ліцензії у випадку створення суспільного мовлення. У 2011 році Перший національний отримав ліцензію на супутникове мовлення, яка була підлаштована під аналогове мовлення в частині обсягу мовлення. Тож «Ера» отримала у вигляді подарунку 5,3 години супутникового мовлення на добу за державні кошти. Комерційна ТРК продовжувала мовити ці 5,3 години на добу до 14 квітня 2017 року. 

12 липня 2017 року комерційна телерадіокомпанія «Ера» відмовиться від ліцензії на аналогове мовлення у мережі УТ-1 на користь телеканалу «UA:Перший». Між каналами дійшли згоди, що ТРК «Ера» з 1 серпня залишає ефір у мережі УТ-1. Між ПАТ «НСТУ» та ТОВ «Ера-Медіа» було укладено договір про створення на замовлення програми «Доброго ранку, Країно!», яка виходила в ефірі «UA: Першого» з 20 листопада  2017 року із 6:30 по 9:30 .

ПАТ «НСТУ» листами від 05.06.2018 та від 07.06.2018 направило ТОВ «Ера-Медіа» повідомлення про припинення дії договору через ряд порушень стандартів журналістики, які були виявленні під час моніторингу.

НСТУ повідомила, що з 10 липня 2018 року на «UA: Першому» закривається ранкова програма «Доброго ранку, Країно!», яку згідно з догором для Суспільного виробляло ТОВ «Ера-Медіа». Ведучі заявили, що програму закривають через те, що гостею ефіру стала Юлія Тимошенко.

ТОВ «Ера-Медіа» подало дві позовні заяви проти закриття програми: одну – в Господарський суд, іншу – в Святошинський, «скористалось відомою схемою, а саме залучило фізичну особу (Скачко Злату Георгіївну) як другого відповідача». 27 червня 2018 року Святошинський районний суд міста Києва прийняв ухвалу, яка забороняє НСТУ закрити програму «Доброго ранку, країно!». 11 липня 2018 року програма «Доброго ранку, Країно» продовжила виходити в ефірі «UA: Першого» через ухвалу суду.

Більш детально про те, що відбувається між компаніями, читайте у статті «Змія вкусила корову. Що сталося між «Ерою» і Суспільним»

Нагадаємо, зранку 12 липня ВО «Свобода» організувала акцію протесту тривалістю 30 хвилин під телецентром «Олівець», де розташований телеканал «UA: Перши», проти закриття програми «Доброго ранку, країно!».

comments powered by Disqus