Співробітники СМ Валенсії протестують проти закриття і звинувачують уряд у цензурі

Нещодавно президент Валенсії Альберто Фабра (Alberto Fabra) заявив про плани уряду закрити компанію суспільного мовлення RTVV, до якої входять теле- і радіоканали – Canal 9 і Radio 9. Член правлячої Народної партії Іспанії Фабра пояснив рішення тим, що телерадіокомпанія перестали бути «фінансово життєздатною». Фабра сказав, що рішення безапеляційне, тому що шанс врятувати компанію є тільки за умови звільнення 1000 працівників, а в умовах економічної кризи позбавляти фінансування школи та лікарні на користь суспільного мовника він не готовий: центральний іспанський уряд у Мадриді впровадив різке скорочення бюджету в усіх 17 регіонах, вимагаючи від регіональних урядів суворіше контролювати витрати.

Після оголошення рішення журналісти RTVV почали протестувати. Ведучі Canal 9 скористалися ефіром, щоб розкритикувати рішення уряду. Вони звинувачують владу Валенсії в експлуатації теле- і радіостанцій з метою просування своєї політичної програми та навмисному знищенні мовника, коли вони втратив аудиторію та перестав бути рентабельним.

Окрім того, кількома днями раніше журналістка Canal 9 Іоланда Мармоль (Iolanda Mármol) атакувала регіональний уряд Народної партії у Twitter, звинувативши їх у цензурі з моменту приходу до влади в 1995 році. Мармоль розповіла, що репортерам і ведучим було заборонено критикувати уряд і пускати в ефір заяви від опозиції.

«Якщо по-чесному треба було писати «оглушливий провал», то ми писали «скромний успіх», – каже журналістка.

Також вона заявила, що бачила, як керівники Canal 9 святкували чергову перемогу НП на виборах: «Дійшло до того, що стало просто соромно працювати на них».

Canal 9 і Radio 9 транслюються валенсійською мовою, мають річний бюджет більше €60 млн і менше ніж  4% аудиторії. Якщо плани уряду будуть реалізовані, то RTVV стане першим громадським мовником Іспанії, який не витримав кризи. При цьому, іспанські медіаексперти  вважають його не більше ніж рупором місцевої влади.

Вперше мовник піддався жорсткій критиці за необ’єктивне висвітлення аварії поїзда у Валенсії у 2006 році, в якій загинули 43 особи. Уряд Валенсії звинувачується у спробі применшити масштаби аварії, яка сталася за кілька днів до приїзду у Валенсію Папи Римського. Пізніше журналісти Canal 9 вибачилися перед родичами жертв за некоректне висвітлення катастрофи, звинувачуючи в цьому тиск з боку влади, а гендиректор RTVV Роза Відаль (Rosa Vidal) звільнилася, пояснюючи це недовірою до Фабра та звинувачуючи його у брехні.

Проте дехто ставить під сумнів щирість журналістів-протестувальників. Зокрема, Маріола Кубельс (Mariola Cubells), автор книги про іспанське телебачення And What Are You Watching? («А що ти дивишся?»), поставила під сумнів їхню мотивацію:

«Чому вони воюють саме зараз, коли протягом багатьох років вони були щасливі працювати на брехливому телебаченні? Вони просто намагаються врятувати свої шиї», – каже Кубельс, яка, проте, не сумнівається, що відповідальність за кризу суспільного мовлення лежить на регіональному уряді.

За інформацією Спілки журналістів Іспанії, судові розгляди щодо закриття RTVV триватимуть не менше двох місяців.

Нагадаємо, загальнонаціональний суспільний мовник Іспанії RTVE зараз також переживає кризу.

Джерело: The Guardian
 

comments powered by Disqus