«Ера» розпочала 5 судових спорів, щоб примусити НСТУ не закривати телепрограму «Доброго ранку, Країно!»

Про це йдеться  на сайті «UA: Суспільне мовлення». У НСТУ запевняють, що численні позови затягують розгляд по суті справи і відкладають остаточне вирішення спору на невизначений строк. У зв’язку з цим «UA: Перший» змушений транслювати телепрограму «Доброго ранку, Країно!» з 6:30 до 9:30 ранку з понеділка по неділю включно, яку виробляє ТОВ «Ера-Медіа».

За даними юристів НСТУ, за літо 2018 року ТОВ «Ера-Медіа» розпочало 5 судових спорів (2 у місцевих районних судах м. Києва, Святошинському та Деснянському, та 3 у Господарському суді), аби змусити НСТУ продовжувати трансляцію телепрограми «Доброго ранку, Країно!».

«Користуючись колізіями законодавства, залучаючи фізичних осіб до справи для зміни підсудності, змінюючи деталі позову, аби обійти заборону розпочинати судові спори кількаразово в різних судах між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав, ТОВ "Ера-Медіа" продовжує робити все можливе, аби не втратити ефірний час на телеканалі "UA: Перший"», – зазначили у НСТУ.

На Суспільному пояснюють, що судові спори між ТОВ «Ера-Медіа» та ПАТ «Національна суспільна телерадіокомпанія України» щодо телепрограми «Доброго ранку, Країно!» все ще тривають. Незважаючи на припинення договору між НСТУ та ТОВ «Ера-медіа», телепрограма примусово виходить в ефір телеканалу «UA: Перший». 

12 липня 2017 року було укладено договір про те, що НСТУ замовила у ТОВ «Ера-Медіа» виготовлення передачі «Доброго ранку, Країно!», яка вийшла в ефір 20 листопада 2017 року. У НСТУ зазначають, що ТОВ «Ера-медіа» при виготовленні передачі постійно порушувало стандарти, зокрема допускало: маніпуляції фактами, безпідставні узагальнення, подання власних думок як фактів, неконкретні посилання на джерела інформації, зневажливі та образливі коментарі ведучих, дискримінацію й упереджене ставлення, недотримання балансу думок.

У компанії зазначають, що команда Суспільного неодноразово повідомляла ТОВ «Ера-Медіа» про зафіксовані порушення стандартів, проте жодних якісних змін у програмі не відбувалось. Тож 5 червня 2018 року, а також 7 червня 2018 року НСТУ направила до ТОВ «Ера-Медіа» рекомендовані листи з офіційним повідомленням про припинення договору про створення на замовлення програми «Доброго ранку, Країно!».

«Повідомлення про припинення співпраці були направлені завчасно, за 30 днів до закінчення строку дії договору, оскільки таку процедуру передбачає сам договір. Таким чином дія договору мала припинитися 10 липня 2018 року», – пояснили у НСТУ.

«Ера-медіа» звернулася до суду, щоб через суд визнати Договір продовженим і змусити НСТУ й надалі транслювати програму «Доброго ранку, Країно!» всупереч бажанню команди Суспільного. «Ера-медіа» заявила, що ніяких листів не отримувала.

У НСТУ описують п’ять судових позовів ТОВ «Ера-Медіа».

З пепршою позовною заявою про визнання договору продовженим на строк із 10 липня 2018 року до 8 липня 2019 року ТОВ «Ера-Медіа» звернулась до Господарського суду міста Києва у червні 2018 року. Ухвалою господарського суду міста Києва від 27 червня 2018 року провадження у цій справі (№910/8245/18) відкрито. У цій же ухвалі суд зазначив, що наданих ТОВ «Ера-Медіа» пояснень і доказів не достатньо для розгляду заяви про забезпечення позову. Також суд зобов’язав ТОВ надати пояснення стосовно підстав для визнання договору подовженим. Проте таких пояснень суд так і не отримав, адже на судове засідання, що проходило 10 серпня 2018 року представники ТОВ «Ера-Медіа» просто не з’явились. «Натомість направили клопотання про відкладення судового розгляду у зв’язку з перебуванням керівника ТОВ у відпустці. Така поведінка аж ніяк не свідчить про бажання швидко вирішити спір у суді, а навпаки є способом свідомого затягування процесу», – зазначили у НСТУ.

Другий позов з ідентичними вимогами до ПАТ «НСТУ» (цивільна справа № 759/9706/18 за позовом ТОВ «Ера-Медіа» до Скачко Злати Георгіївни та ПАТ «НСТУ» про зобов’язання виконувати договір та визнання Договору продовженим) був поданий до Святошинського районного суду міста Києва.

«Спори між юридичними особами розглядаються господарським судом, тож для зміни підсудності ТОВ "Ера-медіа" скористалась відомою юридичною схемою "обходу" цього правила, а саме залучила фізичну особу (Скачко Злату Георгіївну) як другого відповідача. Залучення фізичної особи дозволило ТОВ "Ера-медіа" звернутись до Святошинського районного суду міста Києва і 27 червня 2018 року отримати ухвалу про забезпечення позову, що забороняє НСТУ припинити трансляцію програми "Доброго ранку, Країно!"», – повідомили на Суспільному.

НСТУ оскаржила цю ухвалу, і вже 12 липня 2018 року Святошинський районний суд міста Києва її скасував. У НСТУ зазначають, що на судовому засіданні також з’ясувалось, що ухвалою Господарського суду міста Києва уже відкрито аналогічне провадження за позовом ТОВ «Ера-Медіа» до ПАТ «НСТУ», проте на момент постановлення ухвали про забезпечення позову Святошинський районний суд міста Києва про це не знав. Суд вказав, що позовні вимоги ТОВ «Ера-медіа» до НСТУ повинні розглядатись виключно в Господарському суді, а заходи забезпечення позову шляхом примусової трансляції мають бути скасовані.

ТОВ «Ера-Медіа» подало апеляційну скаргу (№ 759/9706/18) на ухвалу про скасування заходів забезпечення позову. Таким чином до розгляду цієї скарги апеляційним судом «UA: Перший» все ще змушений транслювати програму.

Третю позовну заяву ТОВ подало до Деснянського районного суду міста Києва. У цьому спорі відповідачем виступає Жерноклєєв Олександр Миколайович, а ПАТ «НСТУ» бере участь у справі (№ 754/8264/18) як третя особа.

З позовної заяви ТОВ «Ера-Медіа» вбачається, що 01 квітня 2018 року між ним, як замовником, та Жерноклєєвим О.М., як виконавцем, було укладено Договір №01052018 про надання послуг, відповідно до умов якого Жерноклєєв О.М. (як і Скачко З.Г. у попередньому позові) нібито взяв на себе зобов’язання надати замовнику послуги монтажу, пов’язані зі створення ранкової телевізійної програми «Доброго ранку, Країно!», що буде транслюватися на каналі «UA: Перший». Проте, в червні 2018 року Жерноклєєв О.М. нібито повідомив, що не має наміру виконувати свої обов’язки за Договором №01052018 від 01 квітня 2018 року, пояснюючи таку відмову тим, що з 10 липня 2018 року припиняється дія договору, укладеного між ТОВ «Ера-Медіа» та ПАТ «НСТУ».

Цю справу призначено до розгляду на 27 вересня 2018 року.

Четвертий позов щодо договору з ПАТ «НСТУ» ТОВ «Ера-медіа» подало  31 липня 2017 року до Господарського суду міста Києва.

П’ятий позов про визнання договору укладеним в новій редакції (справа №910/10153/18) ТОВ «Ера-медіа» подало 2 серпня 2018 року до Господарського суду. Разом з позовною заявою в справі № 910/10242/18 надійшла також заява про забезпечення позову, у якій позивач просить суд заборонити НСТУ вчиняти будь-які дії направлені на припинення трансляції програми «Доброго ранку, Країно».

6 серпня 2018 року суд виніс ухвалу в справі № 910/10242/18, якою відмовляє в задоволенні прохання ТОВ «Ера-медів» про забезпечення позову шляхом примусової трансляції телепрограми. У своїй ухвалі суд зазначив, що заява про забезпечення позову не містить обґрунтованих мотивів та посилань на докази, на підставі яких суд міг би дійти висновку щодо доцільності та необхідності забезпечення позову. Також у цій справі суд виніс ухвалу про залишення поданої позовної заяви взагалі без руху внаслідок недоліків її оформлення. У НСТУ повідомили, що згодом ТОВ «Ера-Медіа» подало заяву про відкликання своєї позовної заяви по справі № 910/10153/18.

Власник ТОВ «Ера-Медіа», народний депутат України, керівник депутатської групи «Воля народу», колишній регіонал Андрій Деркач вважає, що керівництво НСТУ з тиском на журналістів намагається закрити «Доброго ранку, країно!».Про це Андрій Деркач сказав сайту «Суспільне. Детектор медіа» на прохання прокоментувати 5 судових спорів«Ери» щодо закриття програми «Доброго ранку, Країно!».

Подаємо повний текст коментаря пана Деркача без змін, на чому він наполягав:

«Як вам вже відомо, керівництво "Суспільного" незаконно та із тиском на журналістів намагається позбавити ефіру програму “Доброго ранку, країно”. Як реагувати на ці незаконні дії з боку “Суспільного”, вирішують юристи. Залишимо це питання на розгляд фахівців.

Разом із тим, мені, як представнику суспільства шкода, що Україна втратила можливість створити якісне суспільне мовлення. Імена сьогоднішніх топ-менеджерів "UA:Перший" - Цензура, Корупція та Непрофесіоналізм. Кому з них краще вдається знищувати канал, знає їх керівник. Варто запитати в нього:

• чому в каналу настільки низькі рейтинги, що їх іноді плутають зі статистичною похибкою?

• Чому престижна міжнародна аудиторська компанія «Ернст і Янг», перевіривши стан справ на телеканалі, цитую вашу ж новину: "відмовилась висловити думку щодо фінансової звітності НСТУ"?

• Що в роботі Аласанії так здивувало перевіряючих, що їм навіть соромно було озвучувати вердикт?

• Чому сьогодні в судах шукають правди десятки звільнених працівників "Суспільного", яких просто викинули на вулицю?

Таких питань, до керівників каналу, який сьогодні споживає кошти українців та іноземних грантодавців – безліч. І, хоч від освоєння іноземної валюти, менеджери Суспільного таки стали валютними, «Суспільне» не стало суспільним. А могло б».

Нагадаємо, під стінами телецентру «Олівець», де розташований головний офіс НСТУ та «UA: Перший» неодноразово проходили акції протесту проти закриття ранкового шоу «Доброго ранку, Країно!», що виробляється ТОВ «Ера-Медіа». Перший мітинг провела ВО «Свобода». «Люди вийшли не за конкретну телепрограму, а загалом проти впровадження цензури за критику влади», – прокоментувала сайту «Суспільне. Детектор медіа» прес-служба «Свободи».

comments powered by Disqus