Аласанію звільнили не за відсутність висвітлення подій за участі Порошенка – голова наглядової ради НСТУ

Про це вона написала  у фейсбуку та опублікувала проект рішення «Про дострокове припинення контракту з Головою правління ПАТ НСТУ Аласанією З.Г.», який запропонував В’ячеслав Козак.

«У зв’язку з тим, що низка видань поширила неправдиву інформацію щодо мотивів розірвання контракту ПАТ НСТУ з З.Аласанією, повідомляю, що відсутність висвітлення важливих подій за участі перших осіб держави Суспільним мовленням НЕ була причиною даного рішення. Уривок проекту рішення, який цитує , зокрема З. Аласанія, був запропонований одним з членів Наглядовоі Ради В’ячеславом Козаком, і лише частково увійшов в остаточне рішення Ради», – наголосила вона.  

Аби уникнути інсинуацій, пані Лебедєва публікувала повний текст одного з проектів рішень. «Цей текст, повторю, НЕ став рішенням Ради. Остаточна мотивація припинення контракту з Аласанією буде оприлюднена у найближчі дні», – наголосила вона.

У проекті рішення зазначено, що за 15 місяців (з липня 2017 року по жовтень 2018 року) на оплату діяльності дублюючих органів було витрачено понад 8 млн грн.

Пан Козак в одному з пунктів написав, що під керівництвом Зураба Аласанії компанія веде  незбалансовану і суперечливу фінансову політику, що преміювання керівного складу здійснюється правлінням непрозоро, а також що голова правління «не спромігся впорядкувати фінансову звітність компанії».

1 лютого голова правління НСТУ Зураб Аласанія опублікував частину проекту рішення наглядової ради Суспільного, на якому, за його словами, базується його відсторонення.

В опублікованому документі зазначено, що Зураб Аласанія  «не організував мовлення каналу "UA: Перший" ні як «суспільно-політичного каналу» (відповідно до вимог закону), ні як каналу "інформаційного та суспільно-політичного мовлення з елементами просвітництва" (як зазначено у вказаній перехідній концепції)».

У рішенні зазначено 3 події, дві з яких за участю президента України Петра Порошенка, не були висвітлені на «UA: Першому».

«Внаслідок цього канал, зокрема, не висвітлив оперативно або не  висвітлив взагалі (крім коротких згадок у новинах) такі важливі події, як Хресна хода за єдину помісну церкву 28.07.2018 р. (за участі щонайменше 65 тисяч громадян), Засідання Генасамблеї ООН 26.09.2018 р. за вкрай важливих для України питань (включно з виступом президента України), роботу ІХ Міжнародного економічного форуму "Інновації. Інвестиції. Харківські ініціативи" (за участю глави держави)», – цитуємо частину рішення.  

У документі зазначено, що під керівництвом Зураба Аласанії компанія упродовж 2018 року впроваджувала хибно зрозумілий принцип «відсторонення від влади», аж до повної політизації новин, що прямо суперечить вимозі місії ПАТ «НСТУ» – «Надавати суспільству достовірну та збалансовану інформацію про Україну і світ».

Нагадаємо, 31 січня наглядова рада Національної суспільної телерадіокомпанії України прийняла рішення про дострокове припинення контракту з головою правління Суспільного мовлення Зурабом Аласанією.

Голова наглядової ради НСТУ Тетяна Лебедєва сказала, що детальніше про те, що відбувалося на засіданні перед таємним голосуванням, можна буде дізнатися з опублікованих протоколів на сайті «UA:  Суспільне мовлення».

За її словами, Зураб Аласанія буде працювати головою правління ще 2 тижні, тоді наглядова рада НСТУ призначить тимчасово виконуючого обов’язки голови правління.

Світлана Остапа уточнила «Детектору медіа», що 31 січня наглядова рада також вирішила призначити члена правління Миколу Чернотицького тимчасово виконуючим обов’язки голови правління.

Секретар наглядової ради НСТУ Вадим Міський сказав «Детектору медіа», що повне рішення наглядової ради з підставами для розірвання контракту буде оприлюднено в протоколі засідання протягом 5 днів на сайті суспільного мовника, оскільки питання озвучувалося з голосу.

Голова правління НСТУ Зураб Аласанія, заявив, що причини йому невідомі, офіційного обґрунтування немає. Він написав на своїй сторінці у фейсбуку, що «порушено всі процедури; судова боротьба можлива і навіть обов‘язкова – після обнародування причин».

Член наглядової ради Національної суспільної телерадіокомпанії України Олександр Павліченко заявив, що внутрішній аудит щодо благодійного фонду на підтримку Суспільного мовника став однією з двох підстав, через які було висунуте питання про непродовження контракту з чинним головою правління Зурабом Аласанією. На його думку, вся процедура голосування видавалась спершу фарсом. Він запрошує Зураба Аласанію оскаржити це в судовому порядку. Член НР вважає, що політичні рішення так не приймаються, а тут йшлось саме про політичне рішення.

Зураб Аласанія опублікував частину проекту рішення наглядової ради Суспільного, на якому базується його відторонення. Одна з причин відсторонення: «UA: Перший» не висвітлив заходи  за участю Петра Порошенка, зокрема, «не висвітлив оперативно або не  висвітлив взагалі (крім коротких згадок у новинах) такі важливі події, як Хресна хода за єдину помісну церкву 28.07.2018 р. (за участі щонайменше 65 тисяч громадян), Засідання Генасамблеї ООН 26.09.2018 р. за вкрай важливих для України питань (включно з виступом президента України), роботу ІХ Міжнародного економічного форуму "Інновації. Інвестиції. Харківські ініціативи" (за участю глави держави)».

Член наглядової ради НСТУ Євген Глібовицький вважає, що результати голосування щодо розірвання контракту з головою правління Суспільного Зурабом Аласанією місять процедурні порушення та не є оформленими у відповідності до вимог закону про Суспільне телебачення та радіомовлення України. Він запропонував іншим членам НР скасувати результати голосування. Інакше цей склад наглядової ради має піти у відставку в повному складі.

Медійні громадські організації закликали наглядову раду НСТУ переглянути своє рішення щодо припинення контракту з Зурабом Аласанією. Заяву підписали громадські організації «Інтерньюз-Україна», Інститут масової інформації, Фундація «Суспільність», «Детектор медіа» та Центр демократії та верховенства права.

Фото Олексія Темченка

comments powered by Disqus