Суспільний мовник Румунії вимушений звільнити 1000 працівників

«Ми просто вимушені скоротити штат, адже коштів на утримання такої кількості персоналу в нас вже не вистачає. Крім того, ми плануємо зменшити кількість телеканалів та повністю реорганізувати свою інформаційну діяльність», – констатує Люсія Хоссу-Лонгін (Lucia Hossu-Longin), член правління Televiziunea Română.

Televiziunea Română була заснована у 1965 році та сьогодні налічує сім телеканалів, що здійснюють мовлення регіонально. 70% бюджету компанії становлять надходження від реклами та ліцензійний збір. Відповідно, інші 30% – державне фінансування. 

Цього року мовник потрапив під вогонь критики з боку політичних партій та ЗМІ, яка була пов’язана насамперед з низьким рівнем доходів та його загальною збитковістю.

В травні 2012 року податкова служба заморозила рахунки TVR через наявність значної кількості штрафів та боргу близько €70 млн. Отже, телекомпанія опинилася на межі закриття.

Більшість експертів вбачають вихід із цієї ситуації у реформуванні системи суспільного мовлення Румунії. Але застаріле обладнання, постійний політичний тиск та втручання влади в редакційну політику значно ускладнюють цей процес.

Зважаючи на проблеми з коштами від розміщення реклами, державні гроші залишаються єдиним порятунком для TVR. Однак, на думку, експертів, влада використає цю ситуацію. 

В кінці липня цього року парламент вже затвердив новий склад ради СМ Румунії, до якого увійшли представники усіх політичних партій, окрім опозиційної.

Фото: Аdevarul

Директором TVR було назначено Клаудіу Сафтоі (Claudiu Saftoiu), румунського журналіста та колишнього голову розвідувальної служби. Більшість незалежних аналітиків вважають це ще одним кроком влади на шляху до тотального контролю суспільного мовника. 

Джерело: Balkan Insight, Adevarul

comments powered by Disqus