Моніторинг Суспільного: Полтавська філія показала Капліна на тлі державного прапора

У новинах Полтавської філії Національної суспільної телерадіокомпанії України з’явились два сюжети з ознаками піару народного депутата України Сергія Капліна. Зокрема, в сюжеті від 12 березня Каплін дає розлогий коментар на фоні державного прапора.

«Тут все абсолютно зрозуміло. Нема ніякого обґрунтування чому ми маєм підвищувати ціну на проїзд. Давайте шукати таке обґрунтування! Сядемо за круглий стіл, ви покажете скільки витрачаєте, скільки ви платите податків, скільки ви платите людям, які працюють водіями відповідних транспортних засобів. Давайте подивимось – які в цілому витрати, які прибутки перевізників! І чому так раптом, на таку збиткову галузь, всі як мухи злітаються на мед, і хочуть перевозити?» – йдеться у синхроні Капліна. Депутат є стороною конфлікту (автором звернення до суду, за яким було призупинено підвищення вартості проїзду в громадському транспорті Полтави, де Каплін був обраний), однак, на думку експертів моніторингу ГО «Детектор медіа», синхрон не містить важливої інформації.

«Його коментар не стосується ані перебігу судового процесу, ані аргументації позову. Він носить суто популістичний характер і спрямований на формування іміджу Капліна як борця за інтереси незахищених верств населення», – зазначено в експертному висновку.

Автор сюжету, журналіст Полтавської філії НСТУ (мовить під логотипом «Лтава») Ігор Ізотов, пояснив, що знімальна група Суспільного записувала коментарі Капліна «за компанію» з журналістами 5-го каналу. Їх Ігор Ізотов вважає лояльними до Капліна. «Оскільки в суді ми збирались записати позивача й відповідача, з респондентами було зрозуміло: Каплін і представник міськради, – коментує автор сюжету. – Капліна ми писали останнім. Суд дуже затягнувся, тому він сильно поспішав. Відстрілявшись перед 5 каналом, який він привів із собою на суд, він мав час лише на одне запитання від нас. Говорили там, де він давав інтерв’ю. Прапор позаду був, бо так його поставили оператори 5 каналу. Теоретично можна було попросити переставити респондента, але був ризик втратити синхрон». У новинах 5-го каналу 12 і 13 березня сюжетів за участі Капліна не було.

Слід зазначити, що в сюжеті 12 березня Каплін був протитрований як «народний депутат», тоді як наступного дня в матеріалі іншої авторки, яка брала коментар телефоном, титр інший – «позивач у справі підвищення проїзду у Полтаві» (sic).

Поза тим, експерти моніторингу «Детектора медіа» визначили і цей матеріал як такий, що порушує стандарти інформаційної журналістики та має ознаки замовлення, оскільки коментар Сергія Капліна не є змістовним та містить радше оцінки й гасла, а не його позицію як сторони судового конфлікту.

Нагадаємо, у Чернівецькій філії НСТУ днями звільнився журналіст, який використав синхрони народного депутата Максима Бурбака в матеріалі про конфлікт у Заставнівській територіальній громаді. Однією з претензій до автора сюжету була наявність мікрофону іншої телекомпанії в кадрі.

Сайт «Суспільне. Детектор медіа» найближчим часом опублікує моніторинг філій Суспільного.

Моніторинг проводиться громадською організацією «Детектор Медіа» за рахунок фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Данії. Висновки та погляди, викладені в тексті, не обов'язково представляють позицію Міністерства закордонних справ Данії.

comments powered by Disqus