У березні в новинах «Українського радіо» було забагато оцінок і замало бекґраунду

Два з 55 матеріалів, які вийшли протягом 12–16 березня 2018 року в головних випусках новин «Українського радіо», мають ознаки можливої замовності. Найбільшою проблемою залишаються неповні новини та оцінні судження, свідчить моніторинг новин суспільного  радіо, проведений громадською організацією «Детектор медіа».

У порівнянні з грудневим моніторинговим періодом у новинах «Українського радіо» поменшало порушень стандартів балансу думок (15 %, у попередньому звіті 26 %), достовірності (відповідно — 16 % і 45 %), відокремлення фактів від думок (36 % і 51 %) і повноти інформації (76 % і 91 %). Найкращою є ситуація з дотриманням стандартів оперативності (жодних порушень) і точності (4 % матеріалів із порушеннями).

Таким, що має ознаки можливої замовності, експерти визнали матеріал про зустріч Президента Петра Порошенка з бізнесменами від 12 березня). У ньому порушено стандарт балансу думок (є лише пропозиції Президента, бізнесменам не дано можливості оцінити ці пропозиції) та повноти інформації (відсутній бекґраунд). Також ознаки замовності є в матеріалі 15 березня про звільнення Валерії Гонтарєвої з посади голови Національного банку України. «Гонтарєва сама оцінює якість своєї роботи на посаді, при цьому слово не надається ні політичним опонентам влади (яка призначила Гонтарєву на посаду і тримала її там), ні кваліфікованим експертам, які могли б якісно оцінити доробок звільненої чиновниці. В матеріалі повністю відсутній будь-який бекграунд, який в цій темі був критично необхідний у тому числі і в сенсі оцінки роботи Гонтарєвої. Так, обов’язковим був бекґраунд про те, що, за Конституцією, головною функцією НБУ є стабільність національної валюти, а за три неповних роки керівництва Гонтарєвою НБУ офіційний курс гривні до долара США упав більш як удвічі — з 11,85 до 26,47. Це антирекорд серед усіх керівників НБУ часів незалежності. Могли бути й інші бекґраунди, наприклад, за період правління Гонтарєвої НБУ закрив 67 банків із активами майже 400 млрд грн, із яких Фонд гарантування мав виплатити 70 млрд грн. тощо», —  пояснюють експерти.

Детальний аналіз усіх матеріалів 12–16 березня читайте у звіті.

Нагадаємо, експерти ГО «Детектор медіа» регулярно проводять моніторинги новин Національної суспільної телерадіокомпанії, у тому числі «Українського радіо» та філій Суспільного в кожному обласному центрі.

Про моніторинги, які проводить ГО «Детектор медіа», неодноразово відгукувалися працівники Суспільного. Наприклад, продюсерка Рівненької філії НСТУ Інна Білецька завдяки цим моніторингам щоразу удосконалює роботу своєї команди. У лютому 2018 року рівненський суспільний телеканал, який мав назву РТБ, отримав логотип Суспільного – UA:. Це стало можливим завдяки тому, що під час моніторингу не виявлено жодного матеріалу з ознакою замовності.

Менеджер Полтавської філії НСТУ Євгеній Сердюк вдячний за те, що проводяться такі моніторинги. «Я дуже вдячний «Детектору медіа» та іншим організаціям, які проводять моніторинги регіональних новин. Після виходу моніторингу за грудень, де в експертів були претензії до Полтавської філії НСТУ, в нас із цього приводу відбулися збори. Ми проаналізували всі зауваження, де, на думку експертів, були порушення стандартів, обговорили допущені помилки і тепер намагаємося не помилятися. Хочемо, щоб частіше проводили моніторинги, тоді новини на суспільному будуть ще кращими», – сказав він.

comments powered by Disqus