«Доброго ранку, Країно» продовжить виходити в ефірі «UA: Першого» через ухвалу суду

Офіційну заяву про продовження трансляції опубліковано  на сайті suspilne.media.

Упродовж двох останніх випусків програми «Доброго ранку, Країно!», яку виробляє ТОВ «Ера-Медіа», ведучі цитували ухвалу суду та транслювали сюжет, як відповідний документ віддали у відділ документообігу в телецентрі на вул. Мельникова, 42.

Юристи НСТУ, опрацювавши документ, подали заяву на скасування цієї ухвали. Як сказала сайту «Суспільне. Детектор медіа» директорка департаменту зв'язків із громадськістю та ЗМІ Національної суспільної телерадіокомпанії України Вікторія Сидоренко, цього тижня (до 15 липня) очікується розгляд заяви уСвятошинському районному суді міста Києва.

Ухвала про забезпечення позову прийнята Святошинським районним судом міста Києва 27 червня 2018 року в межах справи за позовом ТОВ «Ера-Медіа». 

У позовній заяві ТОВ «Ера-Медіа» заявило, що отримало листи від НСТУ про припинення договору із запізненням. Вони зазначають, що «Ера-медіа» мало б одержати повідомлення про припинення дії договору до 11 червня 2018 року, не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку дії цього договору. Згідно з договором якщо жодна зі сторін письмово не повідомила про своє бажання припинити дію договору, він може бути продовжений автоматично на той самий строк.

«…19 червня  2018 року працівниками  поштового зв’язку у відділені "Київ-119" були передані відправлення, які містили у собі листи ПАТ "НСТУ", датовані 05.06.2018 та 07.06.2018 …. про припинення дії Договору з 10 липня 2018 року», – йдеться у позовній заяві ТОВ «Ера-Медіа».

У листах з підписом голови правління  НСТУ Зурабом Аласанії від 5 та 7 червня зазначено: «Керуючись пунктами 12.1 та 12.2 Договору, повідомляємо про припинення дії Договору 10 липня 2018 року».

У НСТУ пояснюють, що ТОВ «Ера-Медіа» подало дві позовні заяви: одну – в Господарський суд, іншу – в Святошинський, «скористалось відомою схемою, а саме залучило фізичну особу (Скачко Злату Георгіївну) як другого відповідача».

«Господарський суд дійшов висновку, що наданих ТОВ "Ера-Медіа" пояснень та доказів недостатньо для розгляду заяви про забезпечення позову. Також суд зобов’язав ТОВ "Ера-Медіа" надати пояснення стосовно підстав для визнання договору продовженим», – повідомляють у НСТУ. Проте Святошинський районний суд прийняв ухвалу на користь «Ери-Медіа».

«Команда Суспільного просить вибачення у телеглядачів каналу "UA: Перший" за вимушене продовження трансляції програми з порушенням стандартів. Дотримання стандартів подачі інформації для Суспільного мовника є ключовим пріоритетом. Нам прикро, що недобросовісні контрагенти ТОВ "Ера-Медіа" шляхом маніпуляцій отримали тимчасову змогу продовжити трансляцію телепрограми "Доброго ранку, Країно!"», – наголошують у НСТУ.

Варто зазначити, що ведучі «Добро ранку, Країно!» Тетяна Терехова, Антон Довлатов, Тетяна Гончарова та Антон Середа упродовж програми кілька разів заявляли, що відправлені у червні рекомендовані листи від НСТУ про закриття програми – «суцільна брехня». Також вони наголошували, що «після ефіру з Юлією Тимошенко керівництво Національного суспільного телебачення повідомило, що нас закривають».

Юлія Тимошенко стала гостею ранкової програми 5 липня 2018 року, за кілька днів до припинення договору про створення на замовлення програми «Доброго ранку, Країно!». 9 та 10 липня ведучі присвятили цій темі весь ефір, під час якого обговорювали як влада на «UA: Першому» чинить тиск на свободу слова, зокрема закриває програму після інтерв’ю з опозиційним політиком, яка розкритикувала Петра Порошенка.

Ведучий Антон Довлатов сказав під час програми, що від НСТУ їм телефонували та приходили листи із зауваженнями: «Одне із зауважень, яке є у кожному листі і мені дуже подобається: "Ви маєте говорити про позитив"».

«Розповідайте анекдоти, а не запрошуйте на ефір Юлію Володимирівну чи Миколу Катеринчука. Ось таке ми чули щодня», – сказав 9 липня в ефірі ведучий.

Майкл Щур (творче псевдо Романа Вінтоніва – члена праління НСТУ) у себе на сторінці у Facebook опублікував скріншоти моніторингу програми, де зафіксовані порушення журналістських стандартів, допущених у «Доброго ранку, Країно!». Одне із порушень, яке зазначене у моніторингу, «неаргументована позиція гостя без реакції ведучого». Наприклад, 23 червня екстрасенс-чорнокнижник Андрій Сатаненко сказав: «Багато жінок вони апріорі відьми. Люба жінка використовує наші якісь методи, які передавалися з діда-прадіда, жінки знають що таке підлити чи підсипати оту кров, менструальну кров, щоби приворожити чоловіка».

У моніторингу зазначено, що у програмі підбирали експертів, які критикували медичну реформу, при тому не було реакції ведучого. Наводять приклад, коли 15 червня співголова фракції Опозиційного блоку в парламенті Олександр Вілкул назвав в.о. міністра охорони здоров’я Уляну Супрун «доктором смерти».

Варто зазначити, що з 2001 року ТРК «Ера» мовила на ефірній ліцензії «UA: Першого» в мережі УТ-1 щоденно з 6:00 до 9:00 та з 23:00 до 1:20, що складало 5,3 години. 18,7 годин належало «UA: Першому». Тоді телеканал «Ера»  узяв на себе зобов'язання відмовитися від ліцензії у випадку створення суспільного мовлення. У 2011 році Перший національний отримав ліцензію на супутникове мовлення, яка була підлаштована під аналогове мовлення в частині обсягу мовлення. Тож «Ера» отримала у вигляді подарунку 5,3 години супутникового мовлення на добу за державні кошти. Комерційна ТРК продовжувала мовити ці 5,3 години на добу до 14 квітня 2017 року. 

12 липня 2017 року комерційна телерадіокомпанія «Ера» відмовиться від ліцензії на аналогове мовлення у мережі УТ-1 на користь телеканалу «UA:Перший». Між каналами дійшли згоди, що ТРК «Ера» з 1 серпня залишає ефір у мережі УТ-1. Між ПАТ «НСТУ» та ТОВ «Ера-Медіа» було укладено договір про створення на замовлення програми «Доброго ранку, Країно!», яка виходила в ефірі «UA: Першого» з 20 листопада  2017 року із 6:30 по 9:30 .

ПАТ «НСТУ» листами від 05.06.2018 та від 07.06.2018 направило ТОВ «Ера-Медіа» повідомлення про припинення дії договору через ряд порушень стандартів журналістики, які були виявленні під час моніторингу.

НСТУ повідомила, що з 10 липня 2018 року на «UA: Першому» закривається ранкова програма «Доброго ранку, Країно!», яку згідно з догором для Суспільного виробляло ТОВ «Ера-Медіа». Ведучі заявили, що програму закривають через те, що гостею ефіру стала Юлія Тимошенко.

comments powered by Disqus