osvita.mediasapiens.ua

Ізраїльські журналісти закликали провести кардинальну реформу суспільного мовника

Israel Broadcasting Authority (IBA) – державний суспільний мовник, якому належить телеканал Channel 1 і радіо Israel Radio. На думку експертів з The Jerusalem Post, наразі він стає неактуальним і втрачає конкурентоздатність в середовищі прогресивних комерційних засобів масової інформації Ізраїля.

Також в Ізраїлі зростає громадське невдоволення ситуацією, коли суспільний мовник, що фінансується спеціальним податком на телебачення і радіо, роками продовжує виробляти незатребуваний контент, рейтинг якого є безкомпромісно низьким. Податок забезпечує досить великий бюджет для IBA – 900 млн шекелів на рік, що дорівнює близько $250 млн.

На думку громадськості та медіа-експертів, зараз єдиним можливим порятунком є тотальна реорганізація мовника. В іншому випадку він може перейти точку неповернення, тоді на нього чекатиме закриття.

«Я знаю, що віддача від інвестицій в суспільне телебачення не є задовільною», – написав нещодавно у своєму facebook Міністр зв'язку Гілад Ердан (Gilad Erdan), який є відповідальним за IBA і який, проте, неодноразово відкладав реформи протягом останніх 6 років.

Як зазначає видання The Jerusalem Post, затримка пов’язана з тим, що реорганізація передбачає також і зменшення контролю з боку уряду (наразі голова і генеральний директор IBA призначаються урядом). Також важливим фактором є те, що в Ізраїлі інтереси великого бізнесу міцно пов’язані з мас-медіа.

Окрім того, самі працівники IBA утворили профспілку та здійснюють спротив структурним змінам, таким як розмежування етапів новинного виробництва й аутсорсинг, що призведе до скорочення штату.

На початку липня 2013 були спроби впровадження реформ, але за дуже спрощеною програмою – без урахування багатьох принципових рекомендацій міжнародної компанії TASC Consulting and Capital, яка займалася розробкою плану реорганізації.

Зокрема, планувалося скоротити 700 співробітників, підвищивши заробітну плату тим, хто залишиться. Проте рекомендацію TASC щодо впровадження аутсорсингової моделі співпраці з режисерами, сценаристами, фотографами тощо замість штатної з програми виключили. Врешті реформування знову відклали.

Впливові представники медіа-сфери Ізраїлю, такі як колишній виконавчий директор і президент Keshet Broadcasting Урі Шинар (Uri Shinar) та засновник і головний редактор The Marker Гай Ролнік (Guy Rolnik), закликають Міністерство зв’язку на чолі з Ерданом переосмислити місію суспільного мовлення в єврейській державі 21-го століття та забезпечити радикальні зміни, створивши сучасне, творче, розумне громадське телебачення, адже в іншому випадку IBA може «просто вмерти».

Джерело: The Jerusalem Post

comments powered by Disqus